1 Flow met meerdere triggers

Goedendag,

Ik ben nieuwe met Homey (gebruikte voorheen de ICS-2000 in combinatie met Olisto) en ben begonnen met het bouwen van mijn eerste Flows en loop tegen een probleem aan:

Bij de KAKU ICS-2000 heb ik de optie om een Scene (Homey = Flow) te starten door middel van het toekennen van meerdere Triggers. Bij Homey is dat ‘Als…’. Weet iemand wat de normale gang van zaken is bij Homey Flows om meerdere ‘Als…’ commando’s te definiëren? Volgens mij kan dat niet en zoek ik waarschijnlijk op de verkeerder plek om mijn doel te bereiken.

Want zoals ik het nu heb, is dat ik voor elke schakelaar die dezelfde Flow moet starten een Flow moet maken en dan verwijs naar de Flow welke alle lampen aan/uit zet. En dat lijkt eerlijk gezegd een beetje overbodig, omdat je dan een grote hoeveelheid Flows krijgt om alleen maar als trigger te dienen ipv dat je 1 Flow meerdere Als… triggers zou kunnen geven.

Alvast bedankt voor de tips.

Ik denk juist dat het wel de manier is. Je hebt een ‘actie’ flow, dus die echt wat doet. En de trigger flows. Die kun je vervolgens allemaal een unieke naam geven waardoor je precies weet welke flow door welke actie gestart wordt.

Dit is inderdaad zoals Homey werkt.

OK. Dank voor de bevestiging. Dat worden dus een heel aantal Flows als je meerdere schakelaars hebt.:wink:

Niet onoverkomelijk, maar dat hebben ze bij KAKU dan wel fijn geregeld, dat je meedere Als… Aan een scene kunt hangen. Ik zal het eens als idee doorgeven aan Homey. Wie weet in een toekomstige release.

Zo werkt KAKU namelijk (zie screenshot):
Meedere schakelaars/triggers voor één en dezelfde scène. Erg handig.

Goed idee! Bedenk wel dat je waarschijnlijk een antwoord krijgt die je niet helemaal aanstaat , of helemaal geen antwoord krijgt. Dit onderwerp (een flow starten met meerdere triggers) is al een paar jaar oud en er zijn al diverse topics over op dit forum.

Ah, ik had wel gezocht, maar nog niks gevonden. Ligt er natuurlijk ook aan wat de.zoektermen zijn. Heb je misschien een link voor mij naar zo’n topic?

Ja hoor.

Moet je wel alles weer om gaan bouwen😜