1 lamp bedienen met Google assistent

Ik heb het volgende probleem.
In mijn woonkamer heb ik 5 lampen die ik kan bedienen met homey.

Echter als ik via de Google assistent zeg Lamp woonkamer aan doet die gelijk alle lampen in de woonkamer aan.

Ik heb de ruimte al een andere naam gegeven in zowel de homey software als in Google home maar hij blijft alle lampen in 1 keer uit of aan doen.

Dit terwijl ik alleen de lamp genaamd woonkamer aan wil doen.

Als ik het doe door middel van oke Google vraag homey dan gaat het wel goed

Ik heb 2 lampen in woonkamer geschakeld met tussen stekkers. Allebei in ruimte woonkamer. Ze heten lamp achter en lamp voor.

Als ik zeg, hey Google zet lamp voor aan of uit, schakelt hij alleen die ene lamp. Zeg je lamp woonkamer, schakelt hij allebei.

Ja mijn apparaten zijn gesyncroniseerd.
Zie screenshots voor inrichting.

Misschien is het wel dat je woonkamer nu Living room heet dat Google weet dat dat hetzelfde is. Je kan namelijk je Google Home ook prima in het Engels besturen…

Ik zal vanvond als ik thuis ben de ruimte eens een totaal andere naam geven.
Ik laat wel weten wat er uit is gekomen.

Ik durf mijn geld er wel op in te zetten dat dat het probleem is. Als je lamp woonkamer zegt (of livingroom) zal Google dit opvatten als ‘alle lampen in de zone woonkamer’. Ik heb daarom de lampen in de zone woonkamer(of livingroom) een specifiekere naam gegeven (staande lamp, hanglamp, whatever). Dat gaat prima.

Bij mij hetzelfde; bij mij heten de lampen voor 1, voor 2, kast 1, kast 2 en achter 1 t/m 4…
Leuke is dat ik zo ook kan zeggen zet achter 1 en 3 aan :slight_smile:

Ik heb in Google home de ruimtes van WOONKAMER naar RUIMTE WOONKAMER. Verder heb ik de lampen hernoemd van woonkamer naar lamp woonkamer en nu gaat het perfect. Bedankt allemaal voor de tips