1x push melding ontvangen

Hi,

Is het mogelijk wanneer iets X heeft plaats gevonden, ik 1x een push melding ontvang.

Als nu de deur opengaat blijf ik push meldingen ontvangen.

Je kan bij logica een numerieke variabele aanmaken en bij opengaan van de deur die variabele 1 ophogen.
Wanneer melding kleinder dan X dan push melding versturen.

En dan niet vergeten om elke dag de numerieke waarde weer naar 0 terug te zetten omdat je anders nooit meer een push melding krijgt.

Bedankt voor je antwoord. Het gaat hier om een tuinhek. Door dit tuinhek loopt iedere dag iemand minimaal 2x door heen als ik niet thuis ben. Ik wil dan wel weten als er nog iemand binnen in de tuin staat. Dan zal de variabele nog op 1 staan en ik geen melding krijgen?

Je kan het tellertje ook elke 5 minuten resetten (of 10, of …)
Wat wil je precies bereiken dan?

1 Like

Of gewoon een timer, als timer leeg kan je weer een melding ontvangen

Misschien even een schermprint van je flow neerzetten? Het is nl niet geheel duidelijk wat je nu hebt en wat je wilt bereiken.

Als een sensor niet goed reageert zoals onderstaand, wil ik hier 1 melding van hebben i.p.v. 4. Inderdaad een soort timer.

image



image

Je kunt ook de flow even stoppen en weer starten. Dat heb ik om meerdere meldingen te voorkomen.

Wat voor sensor is het? Ik vind het vreemd dat er 4 meldingen worden gegeven in zo’n korte tijd (zonder dat de sensor ook aangeeft dat het contact hersteld is). Misschien is het een instelling in de sensor die je kunt aanpassen, Dat is makkelijer dan een ingewikkelde flow gaan bedenken…

Ik gebruik nu een Fibaro binaire sensor, maar had het ook met een KaKu zender.

afbeelding

Een logica variabele bel_gaat true/false aanmaken.

Dan als er op je bel gedrukt wordt de waarde naar true zetten.
Dan de flow starten dat je melding krijgt op je telefoon.
Vervolgens draai je na 60 seconden de bel_gaat variabele weer om.

afbeelding