2 de homey installeren

Hallo, ik heb een nieuwe homey pro gekocht, alleen vraag ik me af, hoe kan je die installeren/ toevoegen aan de app. Ze hoeven niet samen te werken, gewoon allebei stand alone. Heb al rond gezocht op het forum, filmpjes van athom bekeken, maar nergens kan ik tot nu toe vinden hoe je een 2 de homey aan je account en de app toevoegt :pensive:.

Gewoon registreren met je bestaande account en dan komt hij er bij te staan.

Homey app openen, en op Meer… klikken. Klik op de naam van je Homey, en vervolgens op [+] Homey toevoegen . De setup start automatisch.

Super Homey??? :joy:

Yep!

1 Like

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb hem inmiddels toegevoegd aan me app. Ik moet zeggen, die pro is echt snel in vergelijking met de normale uit 2016. Een Ferrari tegen een brom mobiel :laughing:.
Kan je nu beide homeys naast elkaar draaien gewoon? Weet anders niet wat ik met de oude moet :face_with_raised_eyebrow:

Nee, dat werkt niet het zijn twee aparte ‘netwerken’ met eigen apparaten.
Dus de oude weggeven of verkopen.

Dus die 3 van mij kan ik ook beter 2 van weggooien??
Kunnen gewoon naast elkaar draaien hoor. En via MQTT bijvoorbeeld kunnen ze ook gewoon praten met elkaar!

3 Likes

Wat is er precies sneller? Reageren de apparaten sneller op sensoren, op flows e.d?
(Brommobiel eigenaar hier🤣)

In de app werkt hij sneller. Heb nog geen sensors e.d. aangesloten.

Als ik door het menu van de pro ga, gaat het vloeiender, sneller. Heb 4 virtual divises aangemaakt, en dat gaat rapper dan op de oude homey.

Maar hij is verder ook leeg nog hè.

En het opstarten van de 0ro gaat ook sneller, de oude is makkelijk 5 min bezig.

Maar het belooft veel goeds tot nu toe.

Oke, dank je. Dus kan er bv een op zolder en een op de bgg zetten en met elkaar laten communiceren. Ik ga me daar ook eens in verdiepen, klinkt interessant. Ook voor de dekking van zigbee enz. En ik weet het, het worden 2 netwerken.

1 Like

Dat behoeft wat nadere uitleg

Bedoel je een mqtt how-to, @HanZ ?

1 Like

Super, thnx. Just transfered my 2nd Homey to my daughter doh. Have to buy yet an other one.

Does the Homey bridge works too?

1 Like

But the possibilities are limited for the Homey Bridge

1 Like

Ik ga weer terug naar Dutch :grin:
MQTT is niet mogelijk met 2 Homey Cloud/Bridges
Maar je kunt webhooks gebruiken.

Dat kan als volgt:
Vanaf Bridge A stuur deze webhook naar Bridge B:
https://BridgeB_AthomID.homey.eu-central-1.homeycloud.net/webhook/event_x?tag=tag_from_bridge_a

Vanaf Bridge B stuur deze webhook naar Bridge A:
https://BridgeA_AthomID.homey.eu-central-1.homeycloud.net/webhook/event_x?tag=tag_from_bridge_b

• De eventnaam (event_x) en de tagnaam (tag_from_bridge_b) mag je zelf verzinnen, als ze maar hetzelfde zijn in je flows (zie voorbeeldflow)
• ( eu-central-1 = jouw “cloud region” )
• ( …_AthomID is hier te vinden als cloudId )

Voorbeeld flows

  • Webhook versturen

  • Webhook ontvangen

2 Likes