2x hue app toevoegen

Vraagje, ik heb de homey pro en inmiddels ben ik overgegaan op alleen nog maar de hue lampen van philips, dit koppelt snel en makkelijk en valt eigenlijk nooit weg. Ik gebruik de philips hue zigbee app. Ik heb een hue bridge, die is niet gekoppeld met homey, gebruik hem alleen even, als ik nieuw product van hue koop om laatste software versie te updaten. Nu wil ik graag de hue tapswitch of smartbutton gaan gebruiken, die zijn alleen aan de hue bridge te koppelen. Nu mijn vraag:

Ik wil de hue bridge koppelen via de homey hue app aan de homey, daarna de tapswitch en smartbutton van hue aan de bridge, kan ik dan flows maken bijvoorbeeld tapswitch een hue lamp schakelen die rechtstreeks op de homey is gekoppeld?

Dank voor de info

Het is zeker mogenlijk om de bridge te koppelen aan Homey en daarna je lampen te schakelen.
Moet wel de bridge v2 zijn trouwens.

Yup, andere app er op en gaan. Let er wel op dat de mesh van de bridge niet heel goed is / zal zijn als je geen routers er tussen hebt . Maar dat zal je moeten gaan ervaren.

Dank jullie wel,
ga ik de tap switch kopen. Ik heb de v2 bridge. Het is jammer dat de tap swich en de smart button van hue niet rechtstreeks te koppelen zijn aan homey. heb nu zo een 35 hue lampen aantal smartplug van hue rechtstreeks aan homey, dat werkt perfect

Die staan er gewoon tussen hoor.

Ja maar dit is dus via de hue app. is niet te koppelen rechtstreeks op de homey zonder hue bridge

1 Like

ik weet niet zeker of het met de tap switch ook werkt maar ik heb alle lampen aan de hue bridge gekoppeld en ik heb twee dimmer switchen aan de homey gekoppeld, met de dimmer switch schakel ik dan hue lampen maar iik Tuya lampen.

Misschien dat het met de nieuwe zigbee core gaat werken en dat de switches toegevoegd kunnen worden, maar dat zal de tijd leren.