[APP][Pro] ATAG One app

Ik kan het kaartje van de ATAG One app na bewerken of aanmaken niet meer opslaan.

Ik vul bijvoorbeeld in:

Als de temperatuur hoger is dan ‘12’ graden, dan…

Bij Apparaat vul ik in ATAG One

Ik kan dan niet op het vinkje klikken om goed te keuren.
Heeft iemand deze App ook in gebruik?

Ik gebruik de Atag one app op Homey 1.5. Ik snap niet helemaal wat je probeert te doen, heb je een screenshot?

p.s. this is an English forum:
I use the Atag One app on Homey 1.5. I don’t understand what you try to do. Can you make a screenshot?

I am using version V2.0 and it seems that the device ATAG One isn’t recognised (shown just below the temperature).

I can’ t save these settings.

Bedankt, @Rocodamelshekima.

Ik denk dat @MarcelT wel wat meer info kan geven over de ATAG app op Homey V2.0. Ik zie ook op de github een melding staan over 2.0: https://github.com/magtimmermans/com.cyclone-software.atagone/issues

Ik heb Marcel via mail gesproken en hij is al bezig met een nieuwe versie van de app! Dus nog even geduld en de appstore in de gaten houden.

Weet iemand misschien wat ik tegen mijn Google Home moet zeggen om de Atag One hoger of lager te zetten?

Ik krijg niet eens de thermostaat gekoppeld, app blijft zeggen “device not found”
Heb een Homey early 2016 met de 3.2.0 firmware.

Ik heb hetzelfde probleem met een Homey 2.0. Ik was heel blij om te zien dat iemand dit al opgepakt had maar zie het graag werken. Is er iets dat ik kan doen om te helpen uit te vinden wat er mis gaat?

Als ik kijk bij developer tools zie ik dit in de log:
onPair
onPair
onPair
onPair
UDP Client listening on 0.0.0.0:11000
onPair
2020-03-16 11:57:21 [log] [ManagerDrivers] [atagone] Init driver
2020-03-16 11:57:21 [err] [AtagOneApp] error reading logfile: ENOENT: no such file or directory, open ‘/userdata/log.json’
2020-03-16 11:57:21 [log] [AtagOneApp] capturing stderr

Graag zie ik dat hier wel enigszins iets van progress in, is toch treurig dat hier totaal geen response op komt, mijn teleurstelling kan nog worden herteld ;-p

Als nieuwe Homey gebruiker en bezitter van een Atag One deze app natuurlijk meteen geïnstalleerd. De app voldoet standaard nog niet helemaal aan mijn wensen, daarom een lokale copy gehaald van GitHub en een paar modificaties gedaan:

  • Poll interval verkort naar 1 minuut. Ik wil een vloerverwarming pomp en radiator ventilator aansturen via homey. Daarom de poll interval verkort naar 1 minuut. Dit werkt bij mij prima.
  • De triggers komen bij mij niet goed door. Bij bestudering van de code de oorzaak ontdekt en daarvoor een aantal aanpassingen gedaan (in de logica om wijziging in waarde te constateren en de aansturing van de flow card trigger).
  • Ik ga setpoint (en wellicht modulatie niveau) nog toevoegen. Setpoint heb ik nodig om de vloerverwarming pomp en radiator ventilator goed aan te kunnen sturen.

Ik wil de aangepaste code best delen, maar heb geen ervaring met GitHub

Is het ook mogelijk om een Atag One Zone aan te sturen?

Zit er nog leven in de atag one app of wordt deze niet meer ondersteund?

1 Like

Ik heb deze ook en krijg device not found

Ik zou heel graag met de maker van de Atag app in contact willen komen om te kijken wat we kunnen doen om de app ook geschikt te maken voor de atag one zone!

1 Like

Het bedienen van Atag Zone One via Google Assist. (Wel eerst de app op Google assist instaleren).
OKee Google zet de thermostaat op 20 graden
OKee Google zet de verwarming op 20 graden
Okee Google op welke stand staat de thermostaat?
Okee Google op welke stand staat de verwarming?

Je kunt ook nog zeggen “Hoe warm is het in huis” :slight_smile:

Wat heb je gedaan om de one toch gepaird te krijgen. Ik krijg namelijk soort gelijke log berichten, Maar nog altijd geen succes met het pairen van de thermostaat.

Logging

Verwijderen logs Logs ophalen

onPair
onPair
onPair
onPair
onPair
UDP Client listening on 0.0.0.0:11000
(node:17553) [DEP0005] DeprecationWarning: Buffer() is deprecated due to security and usability issues. Please use the Buffer.alloc(), Buffer.allocUnsafe(), or Buffer.from() methods instead.
onPair
2021-10-24 18:44:58 [log] [AtagOneApp] app unload called
onPair
onPair
onPair
onPair
onPair
onPair
UDP Client listening on 0.0.0.0:11000
(node:15536) [DEP0005] DeprecationWarning: Buffer() is deprecated due to security and usability issues. Please use the Buffer.alloc(), Buffer.allocUnsafe(), or Buffer.from() methods instead.
onPair
2021-10-24 18:33:26 [err] [AtagOneApp] error reading logfile: ENOENT: no such file or directory, open ‘/userdata/log.json’
2021-10-24 18:33:26 [log] [ManagerDrivers] [atagone] Init driver
2021-10-24 18:33:26 [log] [AtagOneApp] capturing stderr

Deze log heb ik kunnen vinden. Heb van het ene op het andere moment problemen met het pairen van mijn ATAG one met de app. In het verleden 2as wel eens vaker de verbinding verbroken, maar met het herstarten van de app was dit altijd verholpen. Nu is dat ook een no go. Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook dat was een no go. Thermostaat is wel goed te bedienen via de orginele app. Waarom de homey app hem nou niet kan vinden is mij een raadsel.

Weet iemand al of de atag one zone thermostaat ook word ondersteund.
Ik heb namelijk zojuist een nieuwe atag ketel met een zone thermostaat maar krijg hem niet gekoppeld.
Graag hoor ik evt de opties.
Groet Wiljan

1 Like