Aan/uit indicatie tegel

Hallo
Ik heb recent een Homey pro aangeschaft en ben momenteel op ontdekkingsreis naar de mogelijkheden. Ik gebruik overigens op dit moment voornamelijk nog mijn oude kaku schakelaars en dimmers. Ik weet dat dit niet bepaald de beste techniek heeft en zullen op termijn vervangen worden door zwave of zigbee maar op dit moment voel ik de financiële pijn van de homey nog :slight_smile:

Wat ik me afvroeg…
Een tegel in de app kan wit of grijs zijn. Dit lijkt me een aan/uit indicatie. Wat me opvalt is dat dekleur van de tegel niet altijd verandert. Bijvoorbeeld wanneer ik een lamp schakel dmv een flow. Is het mogelijk het wit of grijs zijn van een tegel te beïnvloeden met bijvoorbeeld mbv een variabele?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Marcel

Marcel,

Heb je een printscreentje? Zelf merk ik als ik een ‘apparaat’ niet als lamp/schakelaar heb. Dat hij grijs is/blijft. En trouwens WELKOM :wink:

Hi Marcel,

Welkom bij de club van Homey gekkies :joy:
KAKU werkt op 433 Mhz en zonder terugkoppeling.
Een print screentje van je flow waarmee je problemen hebt is idd wel handig als uitgangspunt.

Dank voor de snelle reacties.
Hierbij mijn flow

Marcel,

Wat is het doel van de flow? :grin: want je schakelt eerst uit of aan en na 2 seconden weer aan of uit :grin:

Ik neem aan dat je dezelfde actie 2x uitvoert om zeker te weten dat ie is aangekomen bij de schakelaar?

Dan kun je beter 2x AAN versturen en in een andere flow 2x UIT.

Want als de 1e actie wel is aangekomen bij de schakelaar, en vervolgens de 2e ook, schakel je em bij 1e actie aan en 2 seconden later weer uit.

't zijn twee verschillende schuttingen Henk :upside_down_face:

Ah, dat had ik inderdaad niet gezien…!
Ik gebruik die truc nog wel es om zeker te weten dat een actie uitgevoerd wordt bij 433 Mhz devices… :wink:

1 Like