Aansturen H brug elektromotor

Ik speel een beetje met het idee om een aantal ventilatieroosters in huis elektrisch bedienbaar te maken.
Het zijn van die roosters die in je glas vast zitten, dus zomaar vervangen gaat helaas niet.
Nu wil ik er een aantal onderdelen uit halen, en een nieuwe schuifsluiting voor maken om hem open en dicht te kunnen zetten.
Nu zal ik dit aan gaan sturen met een liniaire aandrijving die ik wil aansturen door een H-brug o.i.d.

Nu wil ik dit natuurlijk aansturen via Homey, en alles laten draaien op 5 volt.
Nu ben ik totaal niet thuis in Arduino of alternatieven dus hoopte dat hier een makkelijkere oplossing voor zou zijn.
Misschien iets met de fibaro smart implant?

Ben benieuwd of iemand een goed idee hiervoor heeft.

Ik het Tuya forum postte iemand het verzoek voor een apparaat dat een hendeltje van een afsluiter omhaalt (recente post). Dat lijkt mij toepasbaar voor jouw use case.

Zoiets

Goed idee. Dan moet ik hem wel wat uit elkaar slopen om hem wat kompakter te maken.
Maar dat is wel te doen denk.
En een voordeel is dat er denk een automatische begrenzing in zit waardoor het systeem nooit kapot draait.
De zigbee variant is al ondersteund zie ik.

Verder zat ik zelf ook nog te denken aan een 2 of 4ch tasmota relais, maar weet niet of je daar in een schakeling echt de polariteit mee kan omdraaien.

qubino heeft een DC model (roler shutter) welke de polariteit op de uitgang kan schakelen en wisselen.

Bij Ali even op “actuator” zoeken.
Die zou je met een 2-gang relais, of een rolluik relais kunnen aansturen.