Aanwezigheid

2020-10-15T22:00:00Z2020-10-15T22:00:00Z

Goedemorgen,

Homey geeft op het beginscherm aan zodra ik mijn woning binnenkom dat ik ben thuisgekomen.

Tegelijkertijd zie ik dat homey ook zegt dat ik ben weggegaan. Terwijl ik thuis ben en niet ben weggegaan.

Waar zou dit door kunnen komen?

Een paar vragen:

  • Welke manier van detecteren gebruik je? De ingebouwde aanwezigheidsdetectie of een app? En welke app?
  • Heb je een screenshot waarop de tijden van aankomst en vertrek staan?

Hi MB,

Ik gebruik geen extra app, enkel de ingebouwde app voor aanwezigheidsdetectie.

Van 13 op 14 oktober is er iets veranderd waardoor het probleem is ontstaan. Zie screenshots.

De code voor het diagnostisch rapport is 576C4EEDB7

Hi MB,

Ik gebruik geen extra app, enkel de ingebouwde app voor aanwezigheidsdetectie.

Van 13 op 14 oktober is er iets veranderd waardoor het probleem is ontstaan. Zie screenshots.

Staat je locatie correct bij instellingen?

Hi Peter,

Bedankt voor je tip. Vind mijn locatie automatisch stond niet geactiveerd. Deze heb ik aangevinkt.
De locatie staat goed.

Ik heb getest of het aanvinken van deze instelling het probleem oplost. Het maakt geen verschil.

Probeer eens een herstart van Homey en van je telefoon.

Dank je wel Peter. Opgelost!

1 Like

Korte aanvulling. Dit is het forum met gebruikers, geen medewerkers van Athom. Het diagnostisch rapport (met de code die je noemde) gaat naar Athom. Die hoef je enkel te verstrekken als je bij Athom om support vraagt. Als je dat rapport draait, wordt ie automatisch naar Athom gestuurd.

Fijn dat @Peter_de_Vos het al heeft opgelost!

Hoi John, hierna geen problemen meer ondervonden? Ik heb het zelfde probleem, alleen werken de genoemde oplossingen bij mij niet. (Ik heb het vermoeden dat het aan een up-date van de nieuwe iOS ligt.)

Goedemorgen Bob,

Vervelend probleem.

Ik heb een reset van Homey gedaan. Ik heb ook Ios14.1.

Ik heb de Nuki app verwijderd uit Homey. Vooralsnog kan je er weinig mee.

Het heeft bij mij de problemen opgelost.

Outlook voor iOS downloaden

sowieso is het handig om vind mijn locatie uit te zetten. Hier heb ik vaker problemen mee gehad. Dan denkt Homey opeens dat hij heel ergens anders is.

Om mijn problemen met locatie op te lossen heb ik alle instellingen voor de Homey app (op mijn iPhone) tijdelijk uit gezet en daarna weer aan. Werkte toen weer goed.
Nu heeft mijn vriendin haar iPhone er wel soms problemen mee, dus heb ik smart presence gekoppeld aan de aanwezigheid app en nu heb ik helemaal geen problemen meer.