Accounts koppelen, melding uitnodiging is al geaccepteerd

Ik krijg geen familie accounts meer gekoppeld.

Een tijdje geleden heb ik een fabrieksreset gedaan en de accounts die daarvoor actief waren krijg ik niet meer geactiveerd.
Ik kan de link opnieuw versturen maar zodra ik deze wil activeren krijg ik de melding “De uitnodiging is al geaccepteerd”.

Volgens mij heb ik de accounts al verwijderd om opnieuw toe te voegen. Als ik hierop wil inloggen krijg ik de melding dat er geen account is met dit email adres. De mobiele toestellen staan ook niet op my.athom.com.

Vanmorgen een ptp uitgevoerd maar het lijkt er op alsof niks helpt.

Iemand een idee hoe ik deze familieleden met eerder gebruikte emailadressen weer toe kan voegen?

Gezien de “uitnodiging al geaccepteerd” melding klinkt het alsof de Homey cloud niet weet dat je een reset gedaan hebt. Misschien dat je even een mailtje moet sturen naar support@athom.com om ze er naar te laten kijken.

Robert, dank je wel. Dit heb ik gedaan en was ook mijn vermoeden.
Het nadeel van support is dat er iedere keer een dag tussen zit in de opvolging.

Mochten er geen andere ideeën/oplossingen zijn dan zit er niks anders op.

Zodra je de link op de Homey als beheerder maakt zorgen dat deze niet geopend wordt daar.
Je mobiel is al aangemeld als Beheerder en dan is de link gebruikt.
Zorg dat je deze link verstuurd naar de gebruiker en deze de App bij voorkeur al onder eigen account heeft geopend OF is afgemeld.

1 Like

Ik heb de link zowel naar mijn eigen toestel als naar een ipad gestuurd. Op de ipad heeft nog nooit eerder de homey app gestaan en is dus ook nog geen gebruiker of beheerder ingelogd gestaan. Ook op de ipad krijg ik deze melding.

Als ik op mijn eigen toestel als beheerder de link verstuur, uitlog en vanuit dus de email van de gebruiker de link volg krijg ik ook deze melding. Voorheen kon ik op dit toestel wel gebruiker en beheerder zijn.

Volgens support bestaat het account van de gebruiker niet. Klopt, heb ik verwijderd, en toch blijft de melding.

Je moet de oude uitnodigingen dus verwijderen en een nieuwe maken en die link versturen. ̶I̶k̶ ̶w̶e̶e̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶e̶n̶k̶e̶l̶e̶ ̶a̶p̶p̶s̶ ̶e̶e̶n̶ ̶p̶r̶e̶v̶i̶e̶w̶ ̶v̶a̶n̶ ̶d̶e̶ ̶p̶a̶g̶i̶n̶a̶ ̶p̶r̶o̶b̶e̶r̶e̶n̶ ̶t̶e̶ ̶t̶o̶n̶e̶n̶ ̶e̶n̶ ̶i̶k̶ ̶d̶e̶n̶k̶ ̶d̶a̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶d̶e̶ ̶l̶i̶n̶k̶ ̶o̶n̶g̶e̶l̶d̶i̶g̶ ̶ ̶m̶a̶a̶k̶t̶

De oude uitnodigingen verwijder ik iedere keer alvorens een nieuwe uitnodiging te versturen.

Het lijkt er inderdaad toch op of het account ergens blijft “hangen”. Ik heb het nu meerder malen geprobeerd op verschillende devices (wel allemaal Apple) maar het probleem blijft.
Wat ik nog zou kunnen proberen is een nieuw email adres aanmaken om het te proberen maar dit is geen definitieve oplossing.

Homey app toegevoegd aan Ipad.
Ingelogd als beheerder.
Mobiele toestel dat eerder als gebruikt werd als beheerder uitgelogd en verwijderd uit my.athom.com.
Vanuit Ipad link verstuurd naar gmail account van gebruiker.
Link geopend op hierboven beschreven mobiele toestel.
Foutmelding uitnodiging is al geaccepteerd.

Nieuwe gmail account aangemaakt.
Vanuit Ipad link verstuurd naar dit gmail account voor een gebruiker.
Link geopend op hierboven beschreven mobiele toestel.
(Voor de zekerheid alle opgeslagen wachtwoorden mbt Homey in instellingen verwijderd)
Krijg op dit mobiele toestel onderstaand scherm terwijl ik dan nog geen inlog heb.

@Dijker Dit klopt toch ook niet?

Intussen is het probleem opgelost.

Nadat Homey weer onbereikbaar was geweest kon ik met nieuwe en bestaande emailadressen via bovenstaande scherm nieuwe account aanmaken.
Terwijl ik daarvoor via Starten alleen een nieuwe Homey account kon aanmaken.

Case closed.

3 Likes