Advies gevraagd zoneregeling

Ik zat er aan te denken om het honeywell evohome/Tado systeem te kopen.
Alleen is dit systeem van zichzelf best wel slim, wat het misschien uiteindelijk weer onnodig duur maakt in een huis dat al slim is.

En dan rust mij de vraag kan ik dit via homey dmv flows laten uitvoeren? bijv: raam- en/of deurschakelaar slaapkamer staat open, kachel slaapkamer gaat uit.

Of is het in mijn geval beter om domme z-wave radiatorknoppen te kopen. En deze doormiddel van vele flows te laten sturen. is hier eventueel ergens een DIY voor?

Ik heb zojuist de evo home geinstalleerd met 5 zones en 6 knoppen. Kun je met de community app prima aanpassen via flows. Voordeel dat de basis temperatuur regeling gewoon goed is en bijvoorbeeld als ik in de woonkamer de haard aan heb de warmtevraag toch bij de ketel komt vanuit bijvoorbeeld het kantoor. Dat krijg je met een paar flows niet zomaar voor elkaar.

Kan ik het ook regelen met een deurschakelaar van derde . Dat als een van de kinderen het raam open laat staan, de kachel uit gaat/Niet aan gaat ?
Zoiets als:
If: window is open in room #1 | then: close radiator valve in room #1
Of met logica oud

Ik vind het jammer dat ik die honeywell app niet kan instaleren zonder account om te kijken wat mogelijk is

twee App Triggers:


twee Triggers per Thermostaat / Zone

vier Actions per Zone:
en Vier Actions voor de App/het systeem: