Advies waterdichte bewegingsmelder (geen 433)

Ik ben op zoek naar een waterdichte bewegingsmelder, mijn huidige APIR 2150 (KaKu) heeft een te beperkt bereik i.c.m. Homey. Ik heb een Zigbee netwerk met Aqara en Hue devices en een Z-wave netwerk met Fibaro Dimmer 2 en Double Switch 2 devices. Na wat zoekwerk vind ik geen geschikte Zigbee producten maar wel een Neo Coolcam PIR V2 Z-wave device.

Zijn hier goede ervaringen mee en zijn er andere alternatieven die goed werken i.c.m. Homey?

Bedankt Roy voor je reactie. Nadeel van de Steinel is dat die 230V gevoed is en dat heb ik niet beschikbaar op de locatie waar de sensor moet komen.

Ik meende dat de Neo Coolcam waterdicht was maar blijkbaar dus niet. Ik ben zelf erg tevreden over de Aqara body sensor maar die is ook niet waterdicht maar wellicht als ik de sensor enigszins beschut kan plaatsen uit de regen het wel goed gaat al blijft de vochtigheid in de winter misschien een probleem.

Je zou de kleine Xiaomi/Aqara pir sensors in plastidip kunnen dippen zodat ze waterdicht worden.
Paar keer dippen geeft een mooie dikke rubbere coating en vervolgens bij het sensor schermpje de coating wegsnijden.

Heb eentje al meer dan een jaar buiten werkt nog steeds goed.

1 Nadeel als batterij leeg is moet je de coating weghalen en opnieuw dippen.

Kijk eens naar deze: https://www.domotica-blog.nl/post/review-philio-motion-sensor-psp05

Ik heb de aqara human body sensor ingespoten met heldere plastic uit een spuitbus, bedoeld om elektronica waterdicht te maken.
plastic spray
Aanvankelijk had ik het schermpje afgeplakt en niet mee gespoten, maar toen kwam er toch vocht in. Na drogen opnieuw ingespoten en ook het schermpje. Hij doet het nu al ruim een half jaar. Hij staat niet overdekt, maar gewoon in de regen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties voldoende om mee aan de slag te gaan!

@Maan heeft de spray nog enige nadelige invloed gehad op de reikwijdte van de sensor? Deze is ongeveer 7-8 meter in de praktijk.

Nee, Ik heb niet het idee dat het verminderd is. Die 7 meter haalt ie wel ongeveer. Het is mij wel opgevallen dat het de ene keer meer is dan de andere keer, maar dat heb ik met de andere sensors binnen ook.