AEG wasmachine

Ik wil heel graag mijn slimme wasmachine van AEG aan homey koppelen om bericht te krijgen dat de was klaar is. Nu heeft AEG geen app binnen Homey.

Hij is verbonden met m’n WiFi. Zijn er andere opties om dit voor elkaar te krijgen?

Eventueel nog een tussenstekker die gebruikte stroomopname kan meten.

Hoe kom ik daar achter?

Zoek in ifttt naar aeg.

Daar gaat het inderdaad om. Tot voor kort kregen we op onze iPhone een melding van de my aeg app. Maar dat werkt nu niet meer.

Ik heb een was/droogcombinatie van AEG met wifi.

Ik wil de machine koppelen aan de opwekking van mijn zonnepanelen, bij voorkeur direct op Homey.

AEG heeft zelf een app om de machine te bedienen. Maar het lijkt erop dat er geen connectie mogelijk is met Homey, IFTTT of een ander systeem.

Weet iemand of hier na bovenstaande ontwikkelingen zijn? Of is het voor AEG echt kansloos?

Is er wel een verbinding met Google mogelijk?
Kijk dan hoe ik het gedaan heb:

1 Like

Dit lijkt inderdaad een mooie oplossing. Verbinding met Google werkt wel. Ik ga het uitproberen. Dank je wel!

Toch wel jammer in HA zit een app die ontzettend goed werkt. Helaas weet ik niets van apps maken, maar het zou wel mooi zijn als het door die app makkelijker wordt om ook een app voor homey te maken.

Ik heb hem voor nu in HA geinstalleerd en die gekoppeld aan homey. Het lukt wel om de data uit te lezen. Maar het is wat lastiger om iets te triggeren op een waarde. Dus ik heb nu een script in ha lopen die start wanneer de wasmachine nog x minuten moet. En ik homey triggert er weer een flow als de actie in HA triggert. Erg omslachtig, maar het werkt.

Ik heb helaas zelf ook geen kaas gegeten van applicaties maken, zou het voor toch erg prettig vinden. Zeker met een wasmachine droger en vaatwasser van AEG. Alle 3 redelijke stroomverbruikers en zoals hierboven ook al vermeld is, koppelen via homey en dan weer aan de zonnepanelen zou een uitkomt kunnen zijn.

Zijn er nog andere mogelijkheden buiten HA?

1 Like

Een vrij nieuwe manier om app wensen kenbaar te maken:
https://request-a-brand.homey.app/boards/request-a-brand

Maar dat kan ff duren…

.

Daar de 1e post 3 jaar oud is…: De snelste manier, voor bijna alle (nog) niet ondersteunde apparaten, is nog altijd HA er naast draaien.
Dat kan bv draaien op een Rpi, oude NUC of op een Synology NAS.
Met deze geweldige app, kun je die apparaten vervolgens weer op Homey installeren, als ware ze rechtstreeks zijn gekoppeld met Homey:

Daarnaast zou het mogelijk moeten zijn de machine via Ggl Home aan te sturen, zie de tip van Ria.