Alarm flow

Hallo wie kan mij helpen een flow te maken voor 2x een deursensor en 2x een raamsensor.

Ik wil graag dat als er tussen zonsondergang en zonsopkomst 1 van de 4 sensoren afgaat ik een alarm krijg.

Ben nu aardig aan het proberen en het zoeken geweest maar kom er niet uit.

Wie kan mij helpen?

Kijk eens naar Heimdall als je met de zonsondergang en zonsopkomst flowcards de Surveillance Mode in- en uitschakeld heb je denk ik wat je zoekt.

Ik gebruik zelf de app Heimdall, maar het kan ook zonder. Onderstaande flow zou moeten werken.

Oke bedankt had de app ook geprobeerd snapte het niet helemaal

Met Heimdall zal de flow er ongeveer zo uitzien:

Onder de instellingen kun je de sensoren selecteren die Heimdall moet monitoren als de toezicht mode is geactiveerd.

Dat is niet de beste manier om Heimdall te gebruiken, deze methode is overdreven ingewikkeld.
Lees svp de instructies in de App of het topic op het oude forum.

Misschien niet, maar overdreven ingewikkeld is het niet :slight_smile:

Er is nu een nieuw forum dus hoop dat je hier voor mij een goede uitleg kan geven.

Hallo Martin, ik gebruik de sensoren op deze wijze. Ik heb een rode en een groene led 220 volt (geschakeld via een walplug) die aangeven dat het alarm (bestaande uit een sirene en een flitser die door een walplug worden aangestuurd) wel of niet wordt getriggerd. Als beide bewoners niet thuis zijn schakelt op basis van aan/afwezigheid de groene of rode led in (dit kan bij het naar bed gaan ook met een virtuele knop). De sensoren hebben ieder een eigen flow zie bijgaande afbeelding.
Mocht je meer willen weten stuur dan gerust een bericht.
31

Deadlifter bedankt ben weer een stukje wijzer. Maar ik zie dat jij maar een contact hebt staan. He je dan voor alle contacten een flow gemaakt?

Ik wil graag voor alle ramen en deuren in een flow.

Martin ik heb inderdaad voor alle contacten een flow gemaakt, zodat ik bij wijzigingen alles overzichtelijk heb. Ik kan doordat het apart staat gemakkelijke de status geven over het device wat wel of geen alarm geeft. Als je het in één flow prompt is dat veel complexer.

Haha klopt zit natuurlijk wel wat in. Maar als je weg gaat van huis bijvoorbeeld schakel je dan alles apart in? Dat is dan wel weer veel werk.

Maar bedankt voor je antwoorden tot nu toe.

Er valt niets in te schakelen in mijn situatie. De sensoren kijken naar de aanwezigheid en als we beide afwezig zijn geven ze alarm fysiek naar sirene en flitser en meldingen op de telefoon. Dus de ultieme manier van automatiseren. Als we naar bed gaan dan zetten we manueel aan door de op een knop te drukken die ervoor zorgt dat de rode led gaat branden en de groene led uitgaat. Dit is dezelfde situatie als de geautomatiseerde.
Dit is de nachtstand, deze flow zorgt er ook voor dat alle verlichting en andere zaken die aan of uit moeten geschakeld worden.

1 Like

Dank voor de moeite die je allemaal neemt. Alleen heb ik wel een vraag. Je hebt het over een manuele knop die je indrukt. Zou je die voor mij eens uit kunnen leggen want daar ben ik denk ik naar op zoek.
Hoor graag van je.

@Martin_De_Vries Hiervoor gebruik ik een Aqara Wireless switch (simpele drukknop)
https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi
verkrijgbaar bij o.a. Banggood
01

Sorry je vraag gemist, ik gebruik een Remotec schakelaar, hier zitten 8 knoppen op en achter elke knop kan je weer 3 acties verbergen. Hier schakel ik het o.a. alarm mee in en scenes voor verlichting, screens en muziek.
Op de slaapkamer ligt een Xiaomi schakelaar waarmee ik het alarm uit kan schakelen maar ook de wekkerfunctie gebruik ik hiervoor om zo min mogelijk handelingen te moeten verrichten.