Alarm / Sirene - wat gebruiken jullie?

@Marcel_1988, @Heronimus

Dat van alleen de stroboscoop aan is een slimme.
Echter, bij de batterij versie (die ik zelf heb) gaat hem dat niet worden.
De sirene/strobo/beiden optie is een setting.
Deze setting wordt bij een batterij apparaat alleen geüpdatet bij een wake-up van dat apparaat. (dat is dus bijv 1x per uur ofzo)

Los daarvan ben ik niet echt een goede programmeur, dus ik weet niet of mij dat sowieso lukt om deze setting bij de acties van de flows te krijgen. De rest van de app heb ik met het beter kopieer en plak werk voor mekaar gekregen.

Dus als je dit gerealiseerd wil hebben (en zeker als je het op korte termijn wil) dan zou je hier of op slack eens bij programmeurs van anders apps moeten lobbyen of ze dit willen bijmaken in deze app.

Ikzelf laat mijn licht in de hal knipperen, om aan te geven dat 't alarm aangezet is. En de tijdsvertraging bij binnenkomen.

Dank voor je openheid. Ik heb geen idee wie of wat slack is, misschien kijkt iemand (van Athom?) mee die we weg beter kent. Ik wacht het alsnog af.

Dit is Slack

Hallo Jasper, hoe heb jij deze sirene gekoppeld aan homey? Het lukt mij niet hem middels de aeotec app te koppelen.

Jasper, Kun jij in de homey app de verschillende tonen en volumes instellen bij verschillende flows?
Andere Aerotec sirenes missen die optie zodra je de sirene aan Homey koppelt
Ben benieuwd hoe het ij jou werkt

Dank alvast

Ik denk de aanhouder wint!

als jij de gouden tip hebt :slight_smile:

Mag ik die vraag ook beantwoorden?

Zeker mag jij die vraag beantwoorden.
Welke sirene heb je en zie ik dat je kunt kiezen bij: Sound 1 en Volume low?
Zou graag meerdere geluiden selecteren bij de verschillende flows.

Hoor graag van je!

Dezelfde als die van Jasper!

Aeotec siren gen 5.

ok, maar kun je verschillende tonen en volume instellen in flows?

Yes dat liet ik net zien met dat flow kaartje toch?

Ja maar of je ook kon kiezen was me nog niet duidelijk. Hoeveel tonen krijg je?
Wel apart trouwens dat de Siren6 dat niet kan, als ik de berichten moet geloven…
En je verbind via de Aerotec app van Athom?

5 tonen en allemaal kunnen ze low/medium/high qua volume.

Idd via de aeotec app

Hoe lossen jullie het volgende op… Per ongeluk staat je alarm aan en de boel gaat af. Hoe stoppen jullie een flow?

Had nu bedacht iets met een virtuele knop, als je daar op drukt stopt de flow. Maar de flow loopt gewoon door.

Een flow is niet meer te stoppen op een normale manier als hij eenmaal gestart is.

haha een reset van de homey is zeker de enige optie?

Stekker er uit ja maar das geen nette oplossing. :joy:

ik maak nu een knop die een flow start die het volume op 0 zet… denk dat dat de enige optie is als per ongeluk het alarm af gaat… De hele buurt kijkt naar mijn appartement :slight_smile:

niet als je soundboard gebruikt… misschien wel als je een losse alarm/sensor/speaker hebt.