Homey Community Forum

Aldi plug

Gisteren deed opeens mijn Aldi verlichting het niet meer en kan ik ook de apparaten niet meer verwijderen. Druk bezig met het draaien van rondjes. Heeft iemand een oplossing? PTP geprobeerd, backup van de 26e geïnstalleerd etc.

Heb je even een kwartier gewacht zodat alles apps zijn ingeladen?

Jazeker, zelfs een hele nacht ze draaien nog.

Misschien een domme vraag, maar met welke app werken de “aldi” apperaten. Kan namelijk in de appstore niks vinden met “aldi”

Of heb je een app daarvoor, buiten de athom store geinstaleerd? via de cli methode. En in dat geval nadat je een backup heb terug geplaatst. Heb je toen de app opnieuw geinstaleerd? Want volgens mij, instaleerd de backup geen apps die via de cli methode zijn toegevoegd.

Dag Roy,

Er was een Aldi app, die is blijkbaar verwijderd. Zou alles verklaren. Wat is buiten een harde Reset om een manier om de apparaten te verwijderen? Mij lukt het namelijk niet via de gebruikelijke methode.

Dat zou inderdaad het een en ander verklaren, als de app niet meer geinstaleerd is gaan je “aldi” apperaten het niet doen nee.

Via de cli methode instaleren, ff zoeken op het forum.

Verwijderen normaal niet zo moeilijk, echter nu de app er niet meer op staat ehmmm das een goede.
Je kunt niet op de tegel gaan staan lang ingedrukt houden en dan verwijderen?

Helaas werkt dat niet. Ga maar een reset doen.

Waarom niet de aldi app via cli methode instaleren?