Alternatief voor de slechte zigbee?

Ik heb inmiddels ook een PI en een Conbee 2 stick besteld. Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan :slight_smile:

Hoe haal je de API key dan van de Conbee die je moet invullen bij de app settings?

https://dresden-elektronik.github.io/deconz-rest-doc/getting_started/ 5

Thanks, zag dat ik een poort niet goed had staan. Iets met dingen snel doen en over het hoofd zien :man_facepalming:t3: werkt echt mooi en snel!

1 Like

Cool! Fijn dat je het aan de praat hebt!

Moet er niet ook een topic geopend worden voor de (ongetwijfeld) slechte Z-Wave, de matige 433mhz en 868mhz band en de gebrekkige infrarood??
En dan misschien ook één voor het slechte memory management?
Oh, dan ook gelijk voor het ontbreken van een verwarmingselement, een usb aansluiting, een laadpunt voor je Tesla en het ontbreken van een 5 inch scherm?

Misschien de naam wijzigen in anticommunity.athom.com of beter community.anti-athom.com?

1 Like

Kan zelfs nu de firmware update van de lampen!! Leuk speeltje :smiley:

3 Likes

Wauw, das helemaal super tof :slight_smile:

Nice! Van welk merk verlichting?

IKEA GU10, duurt even +/- 25 min per lamp. Maarja biertje erbij ennnnn doorrrrrrr

En na 24 lampen was het kratje leeg :rofl:

2 Likes

Waar vind ik die :thinking:

Opgelost!
Dank je wel @Jan_Willem_Visser

1 Like

In reactie nummer 9 staat een link naar github, daar kan je de app downloaden. Deze zul je dan via CLI moeten installeren op je Homey

1 Like

Ben benieuwd, hopelijk een begrijpelijke beschrijving, wat je nodig hebt en hoe aan te sluiten.

Het is toch gewoon triest dat je een alternatief moet zoeken omdat het mooie witte bolletje niet goed werkt.
Maar we voegen wel alle talen toe in het bolletje maar een update voor zigbee nee die zien we niet!!!
Athom WORD EENS WAKKER !!!

Je weet dat Athom dit niet leest?

Na eerst een defecte conbee stick te hebben gekregen heb ik vandaag een goed werkende mogen ontvangen. Ben nu bezig om een api key te krijgen alleen krijg ik geen info van de rest client. Krijg alleen lege body’s terug.

Is er iemand die me hiermee kan helpen?

Gaat dit nog steeds over een slechte zigbee op Homey en naar alternatieven zoeken of over het configureren van conbee sticks?