Alternatieven en oplossingen voor spraak van en naar Homey

Dus je betaalt liever zelf voor hun verzameling dan dat je de adverteerders dat laat doen?

Nieuw hier. Net een paar weken de homey pro. Lekker bezig met flows. Spraak vind ik daar best een leuke toevoeging. “Welkom thuis” of “De temperatuur staat nu op xx” is ook praktisch… maar dat speakertje in Homey slaat natuurlijk nergens op. Dus was exact hetzelfde aan bedenken. Een paar jaar geleden had ik nog een Windows Media Center. Daar had ik de aux uitgang van Homey makkelijk op aan kunnen sluiten. Die mengt dat dan door je TV of andere media bronnen. Nu doe ik het meeste vanuit mijn smart TV zelf, en kan dat dus niet meer. Sonos zou mischien een optie zijn; zou graag horen hoe dat precies werkt. Overigens heb ik voor spraak input de Google Assistant van mijn smartphone. Die heb ik toch altijd bij de hand. Lijkt aardig te werken, alhoewel ik nog maar net begin

De Sonos app is geüpdate. Er is nu ook een spraak kaartje beschikbaar. Wellicht kan dit voor sommigen een oplossing bieden.

Is Nederlands ook mogelijk?

Ja

Ik heb deze optie niet. Ligt dat misschien aan S1/S2?

Edit:

Mijn S1 spullen hebben de optie niet. De Play 3, die S2 compatible is, ook niet. De Play 1 (Gen 2),die heeft de optie wel. Waar dus precies de grens ligt weet ik niet, maar het ligt dus duidelijk aan de versie van de speaker. Jammer…

Is al wat oudere topic. Maar is een vrouwen stem instellen ook mogelijk/

@p_b

Je kunt sowieso the Google Service App gebruiken.
Met cloud tts kun je alles instellen.

De niet-cloud versie is een vrouwen stem standaard.

1 Like

Je kunt Sonos toch heel makkelijk iets laten zeggen.

image