Andere flow afhankelijk van duur indrukken knop

Hallo, ik heb een afstandsbediening in huis met een aantal knoppen erop (z-Wave). Ik wil graag een Flow schrijven die een z-wave dimmer aanzet als er kort op een knop wordt gedrukt en die de lichtintensiteit verhoogt als er langer op dezelfde knop wordt gedrukt. Ik heb nog geen manier gevonden om dat onderscheid te kunnen maken. Heeft hier iemand een idee?

Bedankt vast,

Tjakko

Dat is ervan afhankelijk of die knoppen dat soort functionaliteit ondersteunen. Ze moeten aan Homey een signaal geven “kort ingedrukt” of “lang ingedrukt”, als ze dat niet doen dan kan Homey het onderscheid ook niet maken.

Als het goed is kun je bij trigger ook kiezen voor “als scene gestart/geactiveerd” (oid). Dan kun je daarna kiezen welke knop en hoeveel keer.
Als je die keuze niet krijgt gaat het waarschijnlijk niet werken.

En zoals @RoyWissenburg al aangeeft, altijd handig om even te vermelden welk merk en type. We zijn tenslotte geen paragnosten of waarzeggers…

Hoi Peter, het gaat om een ROBBsmart 4 kanaal AB. Ik heb de mogelijkheid om de optie scene gestart te kiezen dus dat ga ik proberen, dank voor de tip.

Hoi Peter, dat was de gouden tip, ik kan weer verder!

:+1: