Anna thermostaat Opentherm

Hallo allen.

ik ben even benieuwd gezien de recente berichten op het forum of er nog meer mensen zijn die met hun nieuw aangeschafte anna thermostaat ook problemen hebben om deze via Opentherm(modulerend) te laten communiceren met hun ketel(in mijn geval een Remeha Avanta) en als jullie het misschien opgelost hebben wat dan jullie oplossing is geweest.

ik ben momenteel al 2 weken in konklaaf met plugwise(1 bericht per dag top service!) maar daar wordt ik nog niet wijzer van en remeha zegt tis wel opentherm alle 2 maar dat gaat niet werken… dus dacht laat ik hier is een bericht plaatsen niet geschoten is altijd mis :stuck_out_tongue:

Ik gebruik hem in combinatie met een een Intergas ketel. In eerste instantie wou die ook niet moduleren. In de info pagina stond hij op aan/uit. Ik dacht dat de draden niet op de juiste punten waren aangesloten, ook al was die met de ouder Honeywell thermostaat ook modulerend aangesloten. Maar ik had dit nooit echt gecontroleerd (viel ook niet veel te zien aan de thermostaat) dus misschien stond het wel niet goed.

Ketel opengemaakt, gecontroleerd maar bleek goed te staan. Ketel weer gesloten en aan gezet, en toen werkte het moduleren ineens. Kan ook veel andere dingen aflezen nu zoals keteldruk, bewegingsalarm etc.

Wat het was weet ik niet, waarschijnlijk gewoon het herstarten van de ketel.

Anna samen met intergas ketel en werkte direct perfect. Alleen utp kabel aangelegt omdat wifi waardeloos op zolder was.

probleem is eindelijk opgelost door service van plugwise is een nieuwe smile T geleverd(kastje bij de ketel) deze geplaatst en werkt nu wel via opentherm!

ik ben een blije jongen!:grin:

case closed.