App voor KPN mediabox

Weet iemand of er een app in ontwikkeling is of al bestaat, voor het aansturen van de KPN mediabox ?

Niet zover ik weet (als die er wel is hoor ik het graag)

Maar de homey pro kan hem via IR aansturen toch ?
Zelf gebruik ik een harmony hub doe ik ooit eens gekocht had om o.a. kpn ontvanger aan te sturen en nog een ouder apparaat van voor het slimme tijdperk

Wij zijn een jaar verder en de KPN 4K box wordt volgens mij behoorlijk uitgeleverd.
Ik heb de app nog niet kunnen vinden.
een poging gedaan om zelf iets te maken, maar dat kan ik dus niet…
iemand mee bezig?

De nieuwste KPN 4K box gaat via Bluetooth.

1 Like

De afstandsbediening gaat via Bluetooth.
Volgens mij kan je ook via het netwerk verbinding maken. Is me nog niet gelukt.
Zit hier ook op te wachten.

1 Like

Ja dat zou top zijn als er een app voor die 4K box kwam!

3 Likes

+1

Een zeer welkome app! Wie o wie maakt ons blij? :grinning:

3 Likes

Maar weer eens een tikje omhoog. Met Homey 6.0 makkelijker voor iemand om een app te maken hiervoor?

3 Likes

Via de Harmony hub prima via ir te besturen.
Voeg toe aan de hub KPN VIP5202.

Werkt dat echt bij de nieuwe 4K box?
Die heeft nl een Bluetooth afstandsbediening. Heeft ie dan alsnog ook IR mogelijkheden?

1 Like

Net even test gedaan door ir ontvanger van kpn box af te dekken.
Kon hem toen niet meer met hub besturen.
Dus hub bedient hem gewoon via ir en niet via Bluethooth.

Oh, da’s wel top! Thx…
Heb ik alleen net die box in een kast weggewerkt omdat er een fijne bluetooth afstandsbediening bij zit… Haha!

Ik heb de box staan en bedien hem met Harmony middels Bluetooth. Het is al een tijdje geleden maar ik kan me herinneren dat ik moest instellen dat Bluetooth ipv infrarood gebruikt wordt.

IR blaster ervoor?

Kan, maar dan kan ik met diezelfde Broadlink RM4 Mini andere devices weer niet bedienen (jaja, je kan een problemen hebben in het leven :slight_smile: )
Zou ook de voorkeur geven aan een KPN Homey app.

1 Like

Misschien een misverstand, maar ik heb het over de Logitech Harmony Hub en niet over een Broadlink RM4.

Begreep ik, maar met de Broadlink zou je dan in theorie ook IR signalen kunnen uitzenden naar de box.

Dat kan inderdaad maar ik kon de ir signalen toen niet inleren bij een RM3. mischien kan dit wel bij een RM4 . Bij de harmony hub zit de kpn box gewoon in de database bij Logitech en kan je hem gewoon als apparaat toevoegen

Ah, dan kan idd een probleem zijn dan.
Des te meer reden voor een goeie Homey app… :wink:

2 Likes

Voor zover ik weet heeft KPN geen beschikbare API om de tv-box aan te sturen.
Enige mogelijkheid zou zijn om de bluetooth afstandsbediening uit te lezen. Maar de variant waarbij dat kan wordt niet meer geleverd door KPN.

Ik heb hier laatst al naar gekeken om een app voor te maken, maar lijkt tot nu toe niet mogelijk.

1 Like