Apparaten niet bereikbaar, geen automatische app herstart

Dat noem ik dan dus geen goede apps. Het moeten herstarten van een app voor het herstellen van een verbinding is voor mij niks anders dan een noodpleister. Een goede app lost dat intern op.

1 Like

Je hebt geen idee of de fout in de app zit, of daarbuiten (Homey’s core). Mijn gok: daarbuiten.

Dat kan zijn. Maar dat moet de maker van de app dan weer melden aan Athom. Als je iedere keer domweg de app herstart los je het probleem niet op.

Ook dat is waar maar ik weet ondertussen dat het niet niet dagelijks en zeker meerdere keren per dag gebeurd. Vaak kom ik er pas achter als iets niet werkt zoals verwacht en dat vind ik gewoon irritant. Persoonlijk zou ik dit een welkome optie vinden.

Maar ik zal ook de makers van de betreffende apps er op duiden dat dit met enige regelmaat gebeurd.
Dan is het aan hen om er wel of niet iets mee te doen.
Innr, Harmony en Osram zijn sowieso de top 3 apps met dit probleem.

Als je al 3 apps hebt die regelmatig driehoeken weergeven vanwege geen verbinding is er dan niet iets anders mis?

Zoals?

Geen idee, ik vroeg het mij af.
Misschien voeding van Homey.

Die heb ik al eerder op advies vervangen. De Homey voeding gebruik al lang niet meer, er zit nu een Samsung voeding op.

Als het een voeding probleem zou zijn dan zouden meer apps hier last van moeten hebben i.m.o

Euhh, dat is Zigbee, WiFi en zigbee…

Dat verstoort elkaar imo, eerst maar eens goed tunen:

Dit heb ik ook al eerder gedaan.

4 Acces points in huis die staan op 4,6,11 en 9
Zigbee kanaal staat op 11
Deze zouden elkaar niet mogen verstoren volgens de WiFi ZigBee Interference Checker.
Dit zou dan ook niet de oorzaak mogen zijn. Ik heb ook van alles van Hue gekoppeld aan de Hue zonder bridge app en die heeft nooit problemen. Ook zijn de routers in het Zigbee netwerk als eerste gekoppeld, op de devices na die later zijn gekoppeld.
Kan Homey dit niet zelf in de juiste setting zetten als het niet helemaal goed staat?

Met Aqara devices heb ik ook met enige regelmaat dat ze het niet meer doen en dan werkt herstarten zelden en doe ik de device verwijderen en opnieuw toevoegen om weer werkend te krijgen.
Hier is de batterij tip een tip die ik nog niet had gezien…

Ik heb ook regelmatig dat een app in ‘pause’ stand gaat waardoor een flow niet werkt. Voor mij zou het al voldoende zijn als ik in dat geval een notificatie krijg zodat ik kan kijken wat er aan de hand is. Automatisch herstarten is niet nodig want dan kan ik niet troubleshooten. Ik blijf dit draadje even volgen en hoop dat iemand een goede tip heeft.

Apps die meer dan 80MB geheugen gebruiken worden op pauze gezet.

Ok, dan zit er dus een geheugenlek in de betreffende App en kan ik dat doorgeven aan de ontwikkelaar(s). Iigv. handig om een notificatie te krijgen.

Hans, dat zit, gek genoeg, helaas niet in Homey ingebouwd.
Maar, er is een app voor sinds kort: Flow Checker .
Als nl. een app in ‘pause’ stand gaat (hij wordt gekilled in het echt), dan gaan er flow stuk (mits er iets van die app in een flow wordt gebruikt uiteraard), en daar krijg je dan keurig een melding van ;-). Zo weet je meteen welke app op pauze staat bijvoorbeeld, of andere problemen.
Zo kan ik met deze app monitoren of 1 van mijn webcams nog “online” is volgens de onvif app (Onvif kan hem dan niet meer bereiken, maar de cam app op mn smartphone nog wel).
Zo niet, dan gaan er een paar flows stuk en krijg ik een melding.

1 Like

Hoi Peter, kijk, weer wat geleerd! Ik ga Flow Checker meteen even installeren. Hopen dat die noooit crashed want dan heb ik weer een ander probleem. :wink:

2 Likes

Euh, ja als de controle app crasht dan euhhh … Het houdt ergens op haha! Maar vooralsnog blijft deze app sinds de 1e versie keurig onder de 20MB

En in de app instellingen van de app kan je het interval aanpassen van de check. Waarmee je dus geheugen bespaart :slight_smile:

1 Like

Super blij mee! Dank voor de tips iedereen! :clap:

2 Likes

Heb m nu op 45 minuten staan, Martijn, dan zit ie op ca. 14,5MB in rust, en heel even op 16MB tijdens zijn “controle rondje” :wink:
Sehr Nett!

1 Like