Beste,
Ik ben vandaag even van de vragen… excuus.
Ik heb uit China. De Aqara curtain controller. Werkt perfect met een aqara wireless button. (open/dicht)
Maar ik wil graag ook de gordijnen via google home kunnen aansturen. En de Aqara ondersteunt geen google home/assistant.
Met IFTTT is de vertraging hinderlijk lang. (eigenlijk maar een paar seconden. maar heb liever instant reactie)
Dus ik dacht. Ik koppel me Aqara curtain controller aan een niet gebruikte HUE lamp. En als ik dan via google home zeg. “Lamp aan” Dan triggert de lamp een flow in de Homey om gordijn open te doen. Of “Lamp uit” in google = flow “Gordijn dicht” (de lamp kan ik renamen naar gordijn in google home)
En dan dacht, als ik de lamp aanzet, maar volledige dimm. Dan is dat de perfecte “schakelaar”
Werkt perfect !! Ware het niet. Dat een gedimde HUE lamp, nog een bak licht geeft. Wat ik liever niet heb. Anders blijft de hele nacht die lamp aanstaan. (of overdag als je de flow net andersom maakt)
Mijn vraag is dus. Bestaat er iets van een switch of andere creatieve oplossing. Die ik kan aansturen met een Google Home commando. En is te verwerken in een flow. (zonder ifttt)
En het liefst dus niet met commando’s als “praat met homey” Maar direct.