Aqara double switch D1

How to add a Qara double switch D1?

Homey v5, is dat een firmware update?
Kan ik dat op mijn Homey updaten?

Dat is inderdaad een firmware update, maar die is op dit moment nog experimenteel. Je kunt 'm wel installeren, maar lees vooral even het forum erop na want er zijn best wat mensen die er problemen mee ondervinden.

dan wacht ik wel even :slight_smile:
Is er zicht op wanneer deze beschikbaar komt?

Nee helaas, daar doet Athom nooit uitspraken over. Voor m’n gevoel kan het nog wel even duren.

:frowning: slechte zaak, kunnen toch planning delen…

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Als ze een planning hadden, dan hadden ze die inderdaad kunnen delen, maar Athom weet zelf waarschijnlijk nog niet wanneer ze Homey v5 vrijgeven op het stabiele kanaal.

:frowning:

Hallo, even een paar vraagjes over die Aqara D1 wandschakelaars:

  1. Kan je die makkelijk inbouwen in een bestaande inbouwdoos (deze van mij zou 606041 diep zijn). Verbouwing met nieuwe electriciteit maar blijkbaar te laat met bepalen van de inbouwdozen (zitten er dus al in)
  2. Wordt er aangeraden deze schakelaars via een hub aan te sluiten of gewoon rechtstreeks op de homey via de app?
  3. Iemand ervaring met deze schakelaars, werken deze goed/stabiel? En wat als de Homey niet zou werken, blijven de schakelaars dan actief als domme schakelaar maw kan je deze zonder Homey ook gebruiken als domme schakelaar?
    Ik weet redelijk wat vragen maar het alternatief zouden de Fibaro Walli schakelaars zijn maar het prijsverschil is toch wel enorm voor zo een ± 30 schakelaars vind ik…

BTW : Homey pas nieuw gekocht, dus laatste versie :slight_smile:

Hoi Ivan,
Ben jij er al achter of die Aqara D1 switch in een Nederlandse inbouwdoos past? Ik heb er één bij Alie besteld maar besef nu ineens dat deze niet Europees is en niet zal passen. Krijg hem over een week binnen denk ik.

Dag Bob, er komt een Europese versie met CE keuring (is voorzien voor maart had ik gelezen). Als je niet kan wachten zou deze een goed alternatief kunnen zijn: ZigBee Smart Light Wall Switch Push Button 1/2/3 Gang Tuya Afstandsbediening Sensor Schakelaar 86 Muur panel met Google Home Alexa|Schakelaars| - AliExpress.
Zelf nog niks getest of gekocht. Het is de bedoeling deze in een vakantie huurhuis te installeren dus ik wil zeker geen gedoe met zaken die plots niet werken. Ik heb voorlopig gewone schakelaars geïnstalleerd en ga ze één voor één smart maken met zo een modules achter de schakelaar (wil geen risico’s nemen).

Ivan, eigenlijk zeg je dus dat de Aqara D1 die ik nu besteld heb niet zal passen. Die met CE keuring zou dat wel moeten. Als de nu bestelde niet past dan maak ik hem wel bruikbaar in de schuur of zolder.
Je hebt gelijk om in je vakantiehuis het zekere voor het onzekere te nemen. Ik wacht ook op de CE Aqara. Op één of andere manier vind ik dat Tuya spul toch niks.

In de meeste Europese huizen hebben we ronde inbouwdozen. De achterkant van de Chinese Aqara D1 is vierkant. Hierdoor passen deze normaal niet. Ik heb zitten zoeken naar de afmeting van de vierkante achterkant maar nergens kunnen vinden… Daarenboven is de Chinese versie niet CE gekeurd.

Als ik hem binnen heb laat ik je het weten, de maat bedoel.

Ok, thx. Benieuwd naar je bevindingen. Ook qua koppeling naar Homey. Benieuwd naar de stabiliteit :wink:

Heb een D1 schakelaar, werkt prima direct op Homey!
Hij is echter niet in te bouwen in een wandcontactdoos

Hoe gebruik jij hem, apart opbouwdoos gemonteerd?

Sorry, ik haal twee dingen door elkaar.
Ik heb de D1 opbouwschakelaar…

Bedoel je niet de draadloze versie? Een opbouw kan ik niet vinden.