Aqara sensors vallen uit na Zigbee reset

Vorige week maandag een Zigbee reset gedaan en eerst de meeste routers weer toegevoegd aan mijn Homey. Daarna alle draadloze content toegevoegd.
Als ik nu in de Aqara app kijk dan hebben de meeste sensors hun verbinding al sinds een week verloren. Sommige heb ik al weer toegevoegd, maar ook deze verliezen weer hun verbinding.
Ik heb onlangs zo’n tien EasyLighting Zigbee schakelaars toegevoegd aan mijn setup, het lijkt er op dat deze hun werk als router goed doen. Daarnaast heb ik over het hele huis, inclusief schuur, vijf Osram pluggen en vier Ikea lampen als Zigbee router werken. De vier Ikea lampen en één EasyLighting dimmer heb ik eergisteren toegevoegd.

Heb ik het verkeerd aangepakt of is er iets mis met Aqara?

Edit:
Homey 6.1.0
Aqara app V1.2.6

Blijft de spannende vraag: werken de sensors wel en is het alleen de weergave die fout is, of werken ze ook niet meer in bv flows?
Welke versie van de App gebruik je? Er is een /test Versie v1.2.6.

Homey 6.1.0
Aqara app V1.2.6
Sensors werken ook niet meer zodra ze uitgevallen zijn.
Twee deur contacten werken nog/weer wel na opnieuw installeren, maar hebben een vraagteken in de routing staan.

Hoe vind ik die test versie dan? Want in de beschrijving zie ik niets waaruit blijkt dat ik terug kan en als ik test invul achter de link/ dan komt er geen test versie tevoorschijn.

dan heb je hem al, dat is v1.2.6.
Je zou ook nog de nieuwste Homey versie kunnen installeren, maar waarschijnlijk wil je alleen de stabiele releases. V7.0.0 rc15

Ik zie in de firmware omschrijving geen triggers die mij doen besluiten over te gaan naar de experimentele versie 7 :blush:

Moest even goed lezen wat je bedoelde. Is nu aan het updaten. Thanks Robert :grin:
Overigens zie ik een heel ander plaatje als ik de link opzoek en vooral geen lijst met wijzigingen.
https://firmware.athom.com/

Ik ook, ik denk dat het even duurt voordat de nieuwe site overal verschijnt.

1 Like

Dit is de mail die uitgestuurd wordt tbv Homey v7 release.

Duh :sweat_smile:

Nou, dan zal ik ze maar eens opnieuw aanmelden en hopen dat het hiermee over is :blush:

Is je probleem al opgelost? Ikzelf heb sinds de stabiele V5 na de zigbee reset ook problemen met aqara. Door het volgen van de routes en veel experimenteren vermoed ik dat het probleem bij mij komt door 2 zigbeerouters (draaidimmers van Robshop). Zolang de sensor niet onder de Router van de draaidimmer zit is er niks aan de hand. Na enkele uren/soms dagen/soms weken schiet hij over naar 1 van de 2 draaidimmers en geeft de sensor geen reactie meer.

Ik heb meerdere merken die als router in het net hangen.

Ik heb mijn WiFi kanaal vast gezet, maar helemaal lekker gaat het nog niet. Gisteravond weer een Zigbee crash. Met een reboot was het opgelost, maar sommige devices moet ik opnieuw aanmelden.