Aqara temperature sensor

Ik heb een aqara temperature sensor en een Aqara Deur en Raam Sensor. Heb geen Gateway van dit product. Heb het gekoppeld met Homey. Dit werkt allemaal goed naar behoren. Daarnaast heb ik mijn Homey gekoppeld aan mijn Google home. De rest van de koppelingen komen allemaal op Google home behalve de temperatuur sensor en de deur sensor. Iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Bedankt zal er rekening mee houden

Die 2 sensoren zijn melders, geen schakelaars of apparaten die je kunt aansturen. Daar kan (je via) Google Home dus niets mee.

De enige toepassing die ik kan bedenken is om een virtuele thermostaat aan te maken en de temperatuur van de Aqara daar naartoe te schrijven met een flow. Dan kan je aan Google om de temperatuur in die ruimte vragen. Dat zou ik alleen doen als je niet echt een slimme thermostaat in die ruimte hebt, anders gaan die elkaar in de weg zitten.

1 Like

Als je alleen (de vaak nauwkeuriger) temp van de Aqara wil weergeven (Bv op nest Hub) kan je dit naast de slimme thermostaat doen. Heb ik al ruim twee jaar en zit elkaar niets in de weg. Niet in flows voor de verwarming gebruiken natuurlijk. Ik gebruik de temperatuur van de aqara wel in de huiskamer voor het sluiten van de zonwering.

Hoe heb je dit gekoppeld aan de google home hub? Via een virtueel apparaat? ik heb nog geen slimme thermostaat.

De deursensor kan ik die ook zichtbaar maken in de google home hub of is dit niet mogelijk?

Heb gekeken naar het virtueel apparaat weet nu hoe ik het toe moet voegen. Welke heb je gebruikt?

Ik had het over virtuele devices uit de Virtuele Apparaten | Homey. Daar kies je een thermostaat. Verder heb je een flow nodig die, als de temperatuur van de Aqara verandert, de measure_temperature van de virtuele thermostaat op dezelfde temperatuur zet.

Ik heb geprobeerd de flow te maken dit lukt niet. ik heb een virtuele thermostaat aan gemaakt en heb de Aqara sensor. Hoe moet ik de flow programmeren dat als ik vraag he google wat is de tempratuur in de woonkamer dat die vertelt wat de aqara aan geeft. en kan het dat je hem kan aflezen in de hub?

Groet

Maak eerst het dash board voor de Nest Hub

Zet de virtuele sensor als favoriet in je Homey app.
Voorbeeld flow voor virtuele temperatuur sensor:

De virtuele tempratuur sensor staat in mijn dash board van google. Als ik de aqara aanmaak in de flow bij “als” en dan naar “dan” ga krijg ik dit te zie n

hier moet ik de sensor en de waarde instellen. Krijg het niet voor elkaar dat de temperatuur weergegeven wordt.

En wat vul je hier dan in? Je antwoord staat trouwens in de post boven die van jou.

Ik open de virtueel app maak via apparaat een thermostaat aan. Apparaat klasse thermostaat. Geef ik aan gemeten temperatuur. Met een flow maken gebruik ik bij “als” de aqara temperatuur is veranderd. En bij “dan” kom ik terecht bij de virtuele thermostaat. Hier in kom ik terecht bij “zet de waarde van de virtuele sensor”. Bij “sensor” gebruik ik aqara temperatuur. En bij “waarde” gebruik ik lokale tag temperatuur. Krijg deze ook niet op mijn hub te zien. En de virtuele sensor wordt ook niet gemeten.

Misschien dat vanaf begin af aan al iets niet goed gaat geen idee

Bij sensor vul je in “measure_temperature”
Zelf typen, zonder de haakjes natuurlijk. Geen tags gebruiken hier!
Bij de waarde kan je een tag zetten.
En dit is precies wat @Ria_Banis liet zien in de post boven die van jou:

chrome_2021-04-03_08-15-48

Heel erg bedankt voor het helpen de koppeling is gelukt.

1 Like

Heb 1 ding dat nog niet lukt… als ik vraag he google wat is de tempratuur ik de woon kamer dan zegt die: de tempratuur woonkamer is ingesteld op verwarmen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze de waarde zegt iemand enig idee ?

De waarde staat staat wel in de thermostaat ik de google nest hub

Hi Davy,

Heb je dit uiteindelijk nog op kunnen lossen?
Ik zit met hetzelfde probleem dat Google de tempratuur niet verteld maar wel zegt dat hij is ingesteld op verwarmen.

Dit werkt bij mij. Het laatste kaartje zorgt ervoor dat Ggl de temperatuur verteld.

Het middelste kaartje zorgt voor de weergave op de tile (zie koelkast tile)