Aqara & Xiaomi app instellingen. (1.2.4)

Hallo,
Ik heb versie 5 geinstalleerd in Homey pro. Schone install gedaan. daarna 1 voor 1 alles weer toegevoegd, betreft 48 producten van hue mooi verdeeld door het huis, via de philips hue zigbee app. alles is prima gelukt en voor het eerst zie ik ook nu de zigbee mesh ontstaan in hemy developer. Echter wil ik nu als laatste paar schakelaars en sensors toevoegen van xiaomi aqara. De motion sensor wordt meteen door de app van Ted Tolboom gezien en geinstalleerd, ik heb nog 2 serieschakelaars die ik wil toevoegen en 2 deursensors van xiaomi aqara. de schakelaars worden niet opgepakt en deursensors ook niet. Ik had ook nog oudere aqara deur windows sensor liggen, het meer ovale model, wat onder in de app te vinden is, die pakte ook meteen. Alles nogmaals gereset en ook de aqara app uit en weer ingeschakeld, maar de schakelaars en de 2 deur windows sensors zijn niet toe te voegen.
Is er ook instelling te maken in de app?
bijvoorbeeld de motion sensor pakt meteen, ook had ik die even verwijderd en weer toegevoegd, dat gaat prima. Ik denk dat misschien door v5 dat sommige van de sensors in de app nit meer aan een protocol voldoen. Iemand nog idee?

Waarschijnlijk heb je de nieuwste versie van de App nodig, die kun je hier vinden:

Ik heb versie 1.2.4 nu geinstalleerd.
De 2 sensoren, motion sensor en de door sensor, (oude versie, het meer ovale model), blijven werken.
De wall switch (2018) die onder homey v4.2 wel werkte, zijn onder v5.0 niet meer toe te voegen evenals de de moderne deur window sensors.
Ik heb na de xiaomi / aqara 1.2.4 update, homey overnieuw opgestart maar dat helpt niet.
Gelukkig zijn ze er mee bezig en zal ik steeds de update in testfase uitproberen.