Hei
HÄper pÄ Ä fÄ igangsatt den nordiske delen av forumet da eg ser det er en del nordmenn her.
Mitt spm idag er om noen vet om en god guide for hvordan assosiasjoner fungerer?
Takk
Hei
HÄper pÄ Ä fÄ igangsatt den nordiske delen av forumet da eg ser det er en del nordmenn her.
Mitt spm idag er om noen vet om en god guide for hvordan assosiasjoner fungerer?
Takk
Ingen?
Hva slags assosiasjoner tenker du pÄ?
Takk for svar.
Nei, var bare generelt hvordan det virket.
Har fÄtt lest en del no da, og har foregÄtt det sÄnn at z wave og zigbee ikkje kan assosiereres.
Har forstÄtt det sÄnn at hver enhet mÄ en gjerne inn Ä se hva de forskjellige gruppene hÞrer til.
Ikkje helt forstĂ„tt hvilken âveiâ det mĂ„ assosiereres, feks om eg har en vribryter pĂ„ vegg som skal styre en fibro dimmer 2, er det da inne pĂ„ bryteren eg legger id til dimmer to?
Ă ja, nĂ„ skjĂžnner jeg. Homey har en rent imperativ programmeringsmodell, det vil si du mĂ„ si nĂžyaktig hva som skal skje etter dette mĂžnsteret: nĂ„r dette skjer, hvis dette er tilfelle, sĂ„ gjĂžr dette. For eksempel nĂ„r jeg trykker pĂ„ âpĂ„â-knappen pĂ„ veggen, og klokken er mellom 2100 og 0900, sĂ„ sett lampe 1, 2 og 3 til 25% lysstyrke.
Andre systemer kan fungere pĂ„ en noe enklere og pĂ„ en mĂ„te mer intuitiv mĂ„te, som âknytt denne dimmeren til den pĂŠrenâ, eller âla denne dimmeren styre lysene i dette rommetâ. Og det er vel det du mente med assosiasjoner. Ulempen med disse systemene er at de er mindre fleksible nĂ„r det kommer til hva du klarer Ă„ uttrykke. SĂ„ de gĂ„r kanskje fortere Ă„ sette opp pĂ„ en basic mĂ„te, men etterhvert skulle du Ăžnske du hadde mer kontroll. Homeys programmeringsmodell er passe enkel og passe kapabel. Om du kan programmere har du ogsĂ„ mulighet til Ă„ bruke scripting til mer avanserte ting, og selvfĂžlgelig lage egne apper, men man kommer veldig langt med den innebyggede Flow-lĂžsningen som er hjertet i Homey.
Takk for svar.
Har sett allerede litt av svakhetene med direkte assosiering.
GÄr smertefritt og fort, men en del av muligheter forsvinner.
Men takk for svaret i alle fall