Asun650

Heeft iemand ervaring met de Asun650 van Klikaanklikuit? Ik heb er twee, 1 voor zonnescherm en 1 voor rolluik. Deze blijven mekaar beïnvloeden en schakelen bij aansturing van de een de ander mee.
Er zijn geen flow’s geconfigureerd en spontaan gaat s’ nachts of overdag een van beide naar beneden of omhoog. Iemand ervaring hoe dit aan te pakken? Worden bediend via de Homey early 2018 versie 2.0.4

Waarschijnlijk staan er foutieve zenders in het geheugen van de ASUN.
Ik zou beide ASUN’s opnieuw instellen.
Zie de beschrijving hieronder.

Alle codes wissen uit geheugen van de ASUN:
(1) Druk (ca. 8 seconden) op de verbindknop totdat de LED indicator gaat knipperen. De wismode zal 15
seconden actief zijn en de LED indicator op de ontvanger zal snel knipperen.
(2) Druk terwijl de wismode actief is nogmaals 1 seconde op de leerknop om te bevestigen dat u het
geheugen volledig wilt wissen.
(3) De ontvanger knippert enkele seconden snel om te bevestigen dat het geheugen is gewist.

Ik heb zelf een ASUN voor mijn zonnescherm en ervaar geen problemen met Homey.

1 Like

Lars, bedankt voor je uitleg.
Nogmaals alles gereset en het lijkt beter.
Nu de schakelaar AWST8800 via een flow het rolluik aan laten sturen.
Na indrukken schakelaar “aan” gaat rolluik een klein eindje naar beneden en stopt.
Voor 2,5 meter moet je dus ±25 keer drukken???
Naar boven met dezelfde schakelaar “uit” gaat in een keer goed.
Idem met zonnescherm. Ligt dit aan de flow of het type schakelaar.
Flow is standaard, knop aan of uit. Tevens moet het volgens mij mogelijk zijn het rolluik op een willekeurige positie te stoppen, dit gaat ook niet.
Heb jij hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Ronald

Hoi Ronald,

Geen probleem!
Het blijft raar dat de rolluik en zonnescherm dit doet.
Lijkt namelijk net of die 2x een signaal verstuurd waardoor die stopt.
Heb je niet per ongeluk dat de schakelaar en Homey alle 2 een signaal sturen wat door de ASUN wordt ontvangen?
Of is misschien de schakelaar stuk dat de knop iets blijft hangen?

Ik heb ook een AWST8800 waarmee ik het zonnescherm bedien.
Alleen vanuit vroeger heb ik deze direct aan de ASUN gekoppeld.
Met Homey heb ik de schakelaar geleerd en hiervan een flow gemaakt.
Als ik de schakelaar bedien gaat het zonnescherm dus omhoog of omlaag.
Homey pikt dit signaal ook op en zet in een flow een waarde "“zonnescherm” die ik heb aangemaakt op JA of NEE.
Anders weet Homey natuurlijk niet of het zonnescherm uit is of niet.

Ik kan ook het zonnescherm gewoon met de Homey zelf bedienen.

Als je dus nog een signaal “aan” verstuurd dan moet het zonnescherm en/of ruilluik stoppen.
Hier zou je een timeout aan kunnen hangen om bijv. het rolluik automatisch maar half naar beneden te doen.

Lars, als ik de flow (rolluik en/of zonnescherm) uit zet werken rolluik en zonnescherm niet meer via de drukkers. Worden mi. dus niet dubbel aangestuurd. Knoppen blijven ook niet hangen.
Als ik een van beide via de app aanstuur gebeurd er precies hetzelfde.
Vreemd, ook al meerdere malen gereset zonder verbetering.

Sorry Ronald , ik zou het zo verder niet weten waarom dit zo raar werkt bij jou.
Misschien heeft iemand anders nog een idee.

Lars, probleem is opgelost tot nu toe. Het bleek beide geen asun650 te zijn maar een van smartwares. Hiervoor was geen ondersteuning maar deze hebben tot een maand geleden prima gewerkt. Nu beide vervangen door een asun650 en het probleem is opgelost. Wat me wel opvalt dat in de app-bediening de middelste button geen of een onduidelijke functie heeft. Omhoog of omlaag met wederom drukken naar stop werkt goed. Wat de functie van de middelste button is weet ik niet.
Dit ter info en bedankt voor het meedenken.
Ronald

1 Like

Hoi Ronald,
De KAKU app wordt regelmatig bijgewerkt , dus kan zijn dat een update heeft gezorgd dat het niet meer werkt.
Gelukkig dat het nu opgelost is om de Smartwares te vervangen voor ASUN’s 650.
Mocht je nog hulp nodig hebben dan kan je het altijd vragen.