Athom ZigBee stabiliteit vergroten (tips stabiliteit te verbeteren tot de ZigBee core update)

Sorry ben nog al lui aangelegd en denk zal de vraag eens hier stellen

Top, ik lees inderdaad net wat je al gezegd heb. Ziet ook op github dat Ted druk bezig is met de Aqara. Heb zelf ook veel Ikea lampen en las daar net ook wat wisselende dingen over dus hou dat ook nog even in de gaten.

Ik heb 14 Ikea lampen direct verbonden met Homey. Ik moet zeggen dat ik heel gelukkig ben met V5. Werkt allemaal 10x beter en sneller.

Top ben benieuwd! Even wachten nog tot de versie naar Stable komt

Ja al een poosie mien jong, werkt top!

En zonder problemen ?

Sinds een tijd valt bij ons zigbee ook uit. Heb het gevoel dat het speelt sinds v7.0. Als ik ā€˜s avonds naar bed ga, zet ik met een flow een aantal apparaten uit, waarna bij het openen van de deursensor Ć”lles uitgaat. Daarna is zigbee dood. Als ik daarna homey herstart is er geen probleem meer. Wat kan dit zijn?

Een bug in het Zigbee systeem.

Wachten op fw update dus?

Ze gaan niets oplossen als ze er geen weet van hebben, heb je je probleem al gedeeld met support?

Gedaan. Had een rapport gestuurd nadat ik Homey opnieuw had opgestart dus logischerwijs zagen ze niet zoveel in Zigbee. Ik had echter een Z-Wave node die hƩƩl veel verkeer genereerde. Dat heb ik nu aangepast en vooralsnog geen issues meer.

Nu ben ik erg benieuwd naar merk/model, of lag het meer aan de flow of script met die node denk je?

Dus een Z-Wave node die veel verkeer genereert zorgt voor Zigbee-problemen?

Het was een fibaro power plug. Ik had 'm zo ingesteld dat hij heel veel updates verstuurde blijkbaar.

Nee dat niet, maar wel voor een geheugen dat ā€˜snel volliepā€™. Vooralsnog lijkt het te zijn opgelostā€¦

Ah, ik denk dat Homey dan onbereikbaar was geworden. Bij een ā€œte volā€ geheugen, valt bij mij meestal de wifi verbinding met Homey als eerste weg (niet handig, maja). Homey zelf blijft meestal wel werken.
Na herstarten is hij dan weer (tijdelijk) bereikbaar.
Kon je Homey nog bereiken dan, of werkte echt enkel je hele zigbee niet meer?
Just curious ,-)

Enkel Zigbee werd niet gestart op dat moment.

Welke versie FW is dat geconstateerd?

7.0

Ah, zojuist weer foutmelding gehad. Ik maak een diagnostisch rapport en stuur 'm door naar athom. .