Athom's keuze v Mobile App en verwijderen vd Desktop Interface/WEB UI in Homey v2.0.0 [NL]

Helemaal OK

1 Like

I consider myself as a advanced and power user. Having multiple complex formulas and urls in flows. Been using the app since it’s first private release.

At this moment can almost say I can make flows faster and easier in the app. Yes complex formulas are not handy . Same as stuff I had in notepads to cut copy paste . But the old web interface wasn’t all that good either .
Tags never fell in place and you needed to hover , devices where hard to find and he’ll to reach ( have more then 200 devices )

Just use it for a few weeks . You will get better . Ignorance doesn’t help you .

There will be more improvement like sortable zones etc to make it even more easy in its use .

I’m not saying you guys are wrong but all changes are hard . You have to get the hang of it again.

And my complex formulas and notepad cut copy pastes I do in NOX Android emulator just as easy now as I did in the web interface .

Just look at this like you did years ago. First years you said girls were stupid and kissing was yuk. The switch was hard but then all you did was look at girls and wanting to kiss them all

Sleep well :kiss:

7 Likes

Kudo’s for the imagery :kiss: :smiley:
But I don’t consider myself being ignorant.
As you may have read/concluded my complaint isn’t an isolated “ignorant user” issue.

Would it be soo hard for Athom to support the Desktop/web Editor if a large group of users benefit from it?

I had a line in my text ala i dont say you Guys are wrong. Just wanted to tell you that after 2 months i can create complex flows at a faster speed then with the webapp .
Only thing is you dont see the whole flow in once view so you gave to remember and name youre flows even better .
I hope there Will be a tablet version soon with for example 3 collums for the flow just like in the webapp . Who knows .

Maybee the community project flowme can find Some more devs with spare time and we have a good community based web flow editor as a replacement

1 Like

Lacking the simple thing as an overview of the whole flow is what’s frustrates me.
That could easily be a user issue :slight_smile:, me getting old :stuck_out_tongue:.

But I have a real hard time to visualize the flow when I am only able to view snippets of the whole.

The desktop editor was very convenient! Yes it had it’s mishaps when placing tags or using the mouse scrollwheel on an action instead of the page :stuck_out_tongue:. But I was able to visually see, read and follow a flow.

That part is missing and I will never get used to the fact that I just have to swipe a lot, write stuff down, or get a bigger/better/younger brain.

2 Likes

@MarcoRuiter @MichelS kunnen we het in het Nederlands topic graag Nederlands houden :wink:

Wat ik ook mis in de App is de inzichten. Vond ik erg handig en nuttig. Ook verdwenen? Verder vind ik het raar (heb ze een bericht gestuurd) dat je voor elke bug die je vind een formulier in moet vullen. Een support topic zou veel handiger zijn. Iedereen kan dan ook zoeken of zijn gevonden bug al bekend is bij Athom. Daarnaast kan ik lastig bepalen of een bug door de homey app zelf komt of door de device app. Eigenlijk mis ik gewoon een officieel athom forum waar athom ook leest en er wat mee doet.

1 Like

Inzichten: aan/uit is in het apparaat zelf, nummer insight vind je op insights.athom.com.
Rest van de insights komt hoogst waarschijnlijk ook nog naar de app in de toekomst.

Support:
Dit wil athom juist, op die manier weten ze wat van issues voorrang hebben, hoe meer mensen de issue opsturen hoe hoger het op de todo lijst moet komen.
Een forum krijg je het zelfde als github voor de tijd, waar issue makers vaak niet genoeg informatie gaven, of reageren niet/heel laat als athom vragen heeft over de issue, of mensen zien dus dat het al gemeld is en laten het daarbij, 100en mensen kunnen het hebben, maar athom weet van misschien maar van 2 mensen dat ze het hebben.

2 Likes

Bedankt voor de info. Hopelijk maken ze de insights in de App. Het ene wel van web naar app en het andere niet is niet logisch, vind ik.

Bugs: ik vind het juist belangrijk dat iedereen kan zien waar ze mee bezig zijn, maar goed, iedereen zijn ideeën :wink:

2 Likes

Nope . I prefer English and it’s not my fault this topic is posted in a Dutch section. :joy: but I prefer to serve a larger crowd then just the Dutch

1 Like

Ja graag zelfs :+1:.
Ben ik veel beter in :joy:

1 Like

A basic flow-viewer:

Homey versie 2.o ziet er goed uit maar flows op je mobiel maken is echt minder handig. Ik mis nu al de web interface. Komt de windows interface nog terug of is het einde oefening??
Jammer

1 Like

Daarom heb ik dit gestart om athom te laten weten dat niet iedereen de app zo geweldig vind om hiermee je flows te managen…

thanx bvdbos.

je ziet dat er behoefte is aan een webinterface, hopelijk is dit een begin en zijn de flows in de toekomst te managen via de web interface.
Tot nu blijft (voor mij) deze hele v2 update een spijtige zaak en tevens is het jammer een niet z’n prettige " my way or the highway " houding van athom te ervaren.

3 Likes

Ik ben bezig met optie 3… Het waren twee --leuke-- lastige jaren

Too little too late

Ik heb mij in dit topic een paar keer negatief uitgelaten over het verdwijnen van de Web interface.
Ondertussen ben ik gedwongen over gegaan naat V2.0 omdat mijn Homey is overleden en alleen een nieuwe Homey met V2.0 een optie was.
Ik heb ongeveer 50 devices en een kleine 200 flows die ik allemaal weer opnieuw heb moeten invoeren in de nieuwe omgeving.
Ik heb dat gedaan op mijn iPad.
Nu na een week moet ik heel eerlijk bekennen dat het mij enorm is meegevallen. De nieuwe app werkt enorm plezierig en flows maken gaat makkelijker dan in de WEB interface.
Het enige minpunt dat ik nog zie is dat je niet in 1 plaatje een overzicht heb van de gehele flow.
Ik vind dat ik dat toch moet noemen hier en ik mijn mening bijdraai

17 Likes

Dat vind ik nu nog eens ‘sjiek’ terugkomen op woorden. #respect

1 Like

Zou je dezelfde ervaring hebben gehad als je alles op een 4,7" scherm van een telefoon had moeten doen ??