Automatisch trigger doorsturen bij ios14

Aangezien ik mijn rookdetectoren (Smartwares, aangesloten op PRO series link) niet rechtstreeks kan toevoegen aan Homey moet ik een omweg vinden voor hetgeen ik wil.

Ik wil dat als mijn rookalarm afgaat, al mijn hue lampen rood beginnen te knipperen. Rood knipperen is geen probleem, daar heb ik al een flow voor.
Als het alarm afgaat krijg ik een sms op mijn iphone. Daarvoor heb ik een flow (sms van rookmelding=>hue knipperen) gemaakt via webhook. Tot hiertoe lukt alles. Maar de grote pech is dat mijn iphone mijn handmatige toestemming nodig heeft om de trigger door te geven aan Homey. In tegenstelling tot de opdracht batterij opladen in iOs 14 heb je hier geen keuze om automatisch door te sturen naar Homey.
Iemand ervaring, tips? Ik hoop dat ik mijn situatie duidelijk heb uitgelegd.

Ik weet niet hoe handig het is om te knutselen met zoiets belangrijks als een rookmelder. Maar kun je niet beter, als je de hue bridge aan homey hebt gekoppeld, een automatisering op je iPhone gebruiken?
Je kunt de bridge ook koppelen met HomeKit. Maak in opdrachten een automatisering gebaseerd op een bericht en maak de lampen rood.

Dat doe ik, maar het is al volgt:
Bij de automatische opdracht “opladen” wordt automatisch doorgegeven aan homey dat opladen gestart is.
Bij de automatische opdracht “bericht ontvangen” is er nog mijn tussenkomst (1 druk op Iphone) nodig om dit door te geven naar Homey. En dit wil ik er net uit.

!!!Bij opdracht bericht kan ik “vraag voor uitvoeren” niet aan of af leggen.

Dat is inderdaad een beperking van opdrachten bij Apple :frowning: Superk*t.
Ik had hetzelfde met het wisselen van mijn Watch Face op een bepaalde locatie. Moest ik toestemming geven, kinda defeats the purpose. Gelukkig heb ik dat via Opdrachten kunnen doen.

Maar helaas wat jij wilt kun je niet regelen met een opdracht. Je zult moeten kijken of je rookmelder niet iets anders kan uitsturen. Wat kan dat ding nog meer??

Niet veel meer. Als er in de berging rook is, gaan eerst de sirenes af van de andere twee en als laatste diegene die de rook detecteert. Daarna een bericht naar mijn Iphone om te melden dat er rook is. Die PRO link is wel bedraad verbonden met de router.

Als ie alleen een bericht kan sturen dan heb je er vrij weinig aan helaas…

en ook niet via de homewizard app?

Ik weet niet welke app dat is en wat die kan…