Avatar van gezinslid

Hoe krijg ik de avatar van mijn vrouw (aangemaakt als gebruikster bij de familie instellingen) te zien in de tijdlijn?

Verplaatst naar Nederlands

Heeft je vrouw al een avatar?

Het antwoord zal denk ik moeten zijn “Nee”. Ik heb haar aangemaakt als gebruikster bij de familie instellingen. Dat er nog een extra instelling nodig is voor een avatar die voor haar dan ook op de tijdlijn verschijnt, dat heb ik dan ergens gemist. Waar zou ik dat moeten doen?

In app waarop zijzelf Inlogd op haar eigen telefoon

Hopelijk is haar ketting lang genoeg


Dat is geen extra instelling. Het is haar account dus zul je ook onder haar account een avatar moeten toevoegen. Net zoals je onder jouw account jouw avatar hebt toegevoegd.

Dank je Peter voor je reactie. Ik heb het niet goed duidelijk gemaakt. Het gaat me niet zozeer om de foto (de avatar) maar de melding in de tijdlijn (met eventueel een foto). Nu zie ik alleen melding als ik zelf vertrek of binnenkom.

je kunt alleen mensen ‘zien’ die komen en gaan, als ze een eigen device hebben, welke ook goed is ingesteld dmv locatie instellingen.

Ik gebruik het zelf niet, maar zoals @anon2681894 zegt moet het wel goed ingesteld staan voor de andere gebruiker. Ook qua flows, apparaat e.d. Het begint er mee dat zij op haar device moet zijn ingelogd met haar account. En dat haar device is opgevoerd en wordt gezien als aan- of afwezig.

Om iemand op de tijdlijn te zien is het niet perse nodig om de Homey app op hun telefoon te zetten. Wel dien je een account aan te maken en die van eigen avantar te voorzien.
Daarna dien je met flows deze persoon in en uit huis te melden.

Zo gebruik ik de geofence van Tado om gebruikers binnen te laten komen en weer weg gaan. Zolang je maar een flow gebruikt om deze “persoon” thuis te laten komen en weer weg te laten gaan.

Ook heb ik een gebruiker Guets die thuiskomt als die een nfc token bij een pinpad houd en bij vertrek ook weer op away drukt en token presenteert. Via flows wordt die in mijn Homey app op de tijdlijn getoond.

Is het gelukt wat je wil(de)?

Beste Bob, bedankt voor het informeren. Het antwoord is ‘Nee’. Mijn vrouw heeft haar eigen account en toegang tot de Homey (dat staat te lezen op de home-pagina van de app ‘Homey van Fons’. Maar voor haar ik krijg in de tijdlijn geen regels van haar dat ze is binnengekomen of weggegaan.

Ik ben overigens op andere manieren gaan proberen om haar aanwezigheid te checken met Smart Presence, maar haar Moto G5 togglet aan en uit met alle gevolgen van dien. Ik heb dat al met een timer proberen op te lossen, maar dat is ook niet 100%.

Fons de Rond

[mod break: telefoon nummer verwijderd]

Dan zou het dus ook aan de telefoon zelf kunnen liggen.
Ik zou trouwens je telefoonnummer hier weghalen, niet echt verstandig om dat zomaar op het internet te zetten tegenwoordig


Dat denk ik niet. Tussen wifi aan en uit zit soms wel 20 minuten. Smart Presense ziet haar wel op het juiste moment binnenkomen, dus moet dat voor Homey ook gelden.

Ikzelf werk niet met Smart Presense. Ik gebruik de thuis/afwezig detectie van Homey zelf. Werkt bij mij en de andere devices perfecto. Heb je dat al geprobeerd of wil je perse via een wifi verbinding werken?

Sorry, even ‘uit de lucht’ geweest met andere zaken. De thuis/afwezigheid detectie van Homey werkt bij mijzelf perfect en zou ook mijn voorkeur hebben voor mijn vrouw. Ze heeft haar eigen account en app en ook een tijdlijn en is ingelogd op mijn Homey volgens de app. Toch verschijnt ze niet in mijn tijdlijn.

Al gelukt?

Hheb je een aantal screenshots van je starpagina in de homey (van jou, je vrouw) en van je familie in instellingen?

Ssssssst! :stuck_out_tongue_winking_eye: