Babyfoon functionaliteit op basis van audio-input

Hallo! Recent overgestapt van Fibaro naar Homey. Nu druk flows aan het maken om alle functies van mijn huis over te zetten. Ik heb echter één iets waar ik niet uit kom: een degelijke babyfoon!
Homey zelf heeft er op hun website een hele pagina aan besteedt, maar die baseert hun meldingen op een bewegingsmelder. Met een jonge baby werkt dat natuurlijk niet, de melding moet gebeuren op basis van audio! Huilt de baby, dan wil ik een melding, die ik vervolgens zelf via flows kan doorsturen hoe ik maar wil.
Momenteel gebruiken we een Foscam Fosbaby P2 IP-camera icm de third-party app “Baby Monitor”. Deze laat het geluid in de babykamer op je telefoon horen als het harder wordt dan een ingestelde drempelwaarde. Gaat de baby hard huilen dan geeft je telefoon een ‘alarm’ melding.
Werkt super goed, al wil ik deze functionaliteit eigenlijk via de Homey hebben! De camera krijg ik er wel in, maar enkel met snapshots en zonder audio. No luck so far.
Is er iemand die me kan helpen, dan wel met behulp van de camera die ik reeds heb, dan wel met een andere (ip)camera ofwel een “slimme” microfoon of iets dergelijks.
Concreet is het enige wat ik zoek dus eigenlijk een device welke audio of decibellen “meet”, dat geluid desgewenst door kan sturen (homey speaker/sonos/…?) en daar vervolgens ook meldingen aan kan koppelen.
Help, en thanks!

1 Like

Je kunt eens kijken of je bij het EN gedeelte met logica een tag kunt vinden voor geluid. Voorbeeld mijn Netatmo binnenmodule voor mijn weerstation heeft de volgende tags


Ik kan dus hier de optie voor geluid kiezen, bijv als geluid hoger is dan 10 en de tag “ geluid” kan ik daar een vervolgactie aan koppelen. De binnenmodule heeft ook nog een meting voir CO2 gehalte, welke interessant kan zijn voor het binnenklimaat voor een woonkamer/babykamer etc

@Marcel_Ubels, bedankt voor je goede reply! In deze zoektocht die ik op meerdere kanalen gestart ben is dit het eerste zinvolle antwoord.
Mag ik je één vraag stellen over die Netamo module? Zijn dit enkel waardes die je af kan lezen (en zo in flow’s kan gebruiken), of kun je het geluids-signaal zelf ook doorsturen en de netamo dus eigenlijk gebruiken om “af te luisteren” (wat je met een babyfoon wil).
Thanks!

Het zijn enkel de waardes die je af kunt lezen. Je kunt het geluidssignaal dus niet doorsturen.