Badkamer automatisch aan op twee verschillende tijden

Goedemorgen,

Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een Zigbee dimmer als schakelmateriaal.
Deze heb ik gekoppeld met een bewegingssensor van Aqara.
Hierop heb ik een flow gemaakt dat deze automatisch aangaat bij beweging en dat werkt prima.

Maar wat ik wil bereiken is dat de lampen tussen 07:00 en 23:00 aan gaan naar 40% helderheid en tussen 23:00 en 07:00 aangaan op 10% helderheid. Echter ik heb verschillende kaarten gebruikt in mijn Flow en ook op verschillende manieren maar ik heb het nog niet gevonden. Tevens heb ik twee verschillende flows aangemaakt maar ook geen succes. Ik krijg alleen de optie tussen 07:00 en 23:00 voor elkaar.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, misschien zie ik wel iets heel simpels over het hoofd.

Alvast bedankt,

Frank

1 Like

ALS er beweging gesignaleerd is
EN de tijd is tussen 07:00 en 23:00
DAN zet aan op 40% helderheid
ANDERS zet aan op 10% helderheid

Je kunt een kaart “ANDERS” maken door erop te drukken, dan verschijnt er “ANDERS” onder en kun je de kaar daar naartoe slepen.

Hi Robert,

Bedankt voor je snelle reactie.
Helaas heb ik die geprobeerd maar weigert de flow. Ook al bij het testen van de flow komt er geen groen vinkje.

Test:

Hoe laat deed je deze test? Je telefoon zegt een uur of 11:00, dan klopt het toch. Doe de test ook eens om 23:15 of zo.

Hi Edwin, de test heb inderdaad net gedaan om te laten zien dat deze niet goed gaat. De flow heb ik al langer zo staan maar werkt dan niet vandaar de vraag hier.

Ik zal het vanavond nog eens testen en daar een screenshot van maken.

Hoezo gaat het niet goed, er staat toch een groen vinkje?
image

Als je het gelijk wilt weten kun je ook tijdelijk de eindtijd naar 13:00 zetten en nu testen.

1 Like

Homey kan dit op zoveel manieren voor je oplossen.
Over een andere boeg:
Maak een variable aan “badkamer helderheid”

ALS er bewging is gesignaleerd
DAN zet aan op “ badkamer helderheid”

En nu kan je naar hartelust flows maken om de helderheid te varieren

ALS 07:00 “ badkamer helderheid” naar 0,4
ALS 23:00 “ badkamer helderheid” naar 0,1

En bij:
je hangt in de badkamer een volumeknop waarvan de waarde opgeslagen wordt in de variabele. Dan ben je zelf helemaal in control

1 Like

Bedankt allen,

Ik heb het probleem gevonden, de dimmer pakt 10% niet goed en daarom leek het of die niet aan ging.
Nu op 15% werkt die prima.

Bedankt voor de snelle hulp en tips!

Dit was een goede Edwin, helemaal niet aan gedacht. Dank je!