Batterij status niet bjjgewerkt Fibaro sensoren

De batterijstatus blijft bij al mijn Fibaro sensoren (bewegingssensor, rooksensor) op 100%. Op Homey Developer staat de laatste datum dat de status is bijgewerkt op de datum van eerste installatie. Hoe de status zo in te stellen dat deze eens in de zoveel tijd wordt geupdate?

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Lees even met je mee. Heb ook een aantal sensoren van een ander merk wat ook altijd 100% is.

Hier hetzelfde. Vond het al opvallend hoe lang ze op 100% bleven staan. Bij mij gaat het om Fibaro sensoren. Voor het laatst bijgewerkt 9 maanden terug, tijdens installatie.

1 Like

Dit is al heeeeel lang een issue, al voor Homey bestond, Google maar eens rond op “Fibaro Battery level”, dan zul je zien dat elke controller daar last van heeft.
Wat dan ook duidt op dat wij er niks aan kunnen doen, en Fibaro het niet wil oplossen.

Ook Athom heeft daar verder onderzoek naar gedaan met sniffers of Fibaro soms wat verbergt (er was daar een github issue voor, maar issues zijn allemaal verwijderd, dus geen linkje), maar fibaro devices reageren gewoon meeste van de tijd (50-60%) niet als de controller om de huidige batterij niveau vraagt (wat Homey doet als de sensor wakker wordt).

1 Like

Zie hierbij de reactie die ik heb gekregen van customer support van Fibaro. Probleem ligt volgens hen bij Homey.

Thank you for your message,
​
Have you tried to reach Homey support for assistance?
If the situation was the other way around and it was a third party sensor added to a FIBARO hub then one of the reasons could have been the fact that the right template is missing in the system yet.
Please note that devices added without templates should still work with basic functions since templates give us only visual support for maintaining the device. This means that templates facilitate changing the parameters, however any other functionality should work without problems.

1 Like

Natuurlijk zeggen ze dat :upside_down_face:, als het nou alleen Homey was had dat ook goed kunnen zijn.

1 Like

Wat hij/zij eigenlijk zegt is: “leuk dat je mailt maar ik heb geen zin/tijd er in te duiken of over na te denken dus het ligt gewoon aan de controller”. :wink:

1 Like

En dan hier de reply van Athom…

Hi Robin,

Thank you for reaching out to us, I’m sorry to hear about your issue.

For the battery level indication we completely depend on data that comes from the sensor. If the data during pairing is 100% and this doesn’t get updated, the shown value remains 100%.

Some sensors have a “Low battery threshold” setting that allow you to change this to, for example, 80%. Every change in battery level below this threshold get reported to Homey. I just checked my Fibaro Motion Sensor, this one unfortunately does not have this setting.

I’m sorry for the inconvenience.

Best Regards,

Boaz

The Athom support team.

En weer terug naar Fibaro…

“​I understand, please let me check with the team that is responsible for product development. I will get back to you once I receive a reply.“

And dan het finale antwoord van Fibaro. Helaas pindakaas…

​Thank you for your patience,
While we are eager to improve the existing devices, we are also involved in launching new products and there is always a matter of balancing the two.

​There are some major plans regarding product update, including type of hardware that our devices will receive in the future, but we cannot provide you with a specific date when this specific battery modification will be introduced. Once again we are very sorry for the inconvenience​.

Eigenlijk zeggen ze dus dat ze wel een probleem hebben met de batterij.

1 Like

En nog steeds werkt het niet. Is er iemand die het batterijniveau correct uitlezen wel aan de praat heeft gekregen?