Batterij status sensoren

Hallo, ik wil homey van al mijn apparaten op batterijen een melding laten sturen als een sensor onder een bepaald nivau is. Is het mogelijk om alle apparaten in een tag ofzo te voegen, dat ik bijvoorbeeld in logica ( als een van deze apparaten onder de 50% komt laat me dit weten)
Of is er een handige app voor? Of iemand andere oplossingen? Had al geprobeerd met heimdal iets voor elkaar te krijgen omdat daar ook een overzicht met batterij status te zien is, maar lukt helaas niet

3 Likes

XD oké zo simpel is het dan eigenlijk, super bedankt! Heb jij misschien ook het antwoord op de vraag, kan ik een apparaat meerdere malen achter elkaar triggeren bijv een volume knop 10x in drukken of om lampen te laten knipperen.

Voor een Hue lamp (op de Hue bridge) is dat simpel;

Andere devices kan het ook mee door hetzelfde kaartje er meerdere keren in te doen. Dan wel met een delay per THEN kaartje.

Dit is ook geplande functionaliteit voor de batterij monitor app. Is dus nog niet geïmplementeerd.

Zijn er wensen? Hoe zou het moeten werken?

@HarriedeGroot : Aangezien dit al ingebouwd is in Homey zou ik dat niet nog een keer maken ?

Precies, daarom ook nog geen tijd ingestoken.

Maar misschien is het handig om dit op 1 plek overzichtelijk te hebben voor al je devices op batterij.
Met de keuze op welk niveau je een melding wil per apparaat? Zonder dat je daar allemaal flows voor hoeft te maken.

Oké super , ik wou nu eigenlijk instellen dat wanneer de baterij onder 80 daarna 60 en zo stappen per 20% omdat de batterij status alle kanten op vliegt … dus eigenlijk wil ik continu bij verandering een melding xD, laatst had ik ook een sensor die de week er voor nog 80+ was en na een week ineens kats leeg. Dat wil ik daarmee beter in de gaten houden.

Ja dat zou ideaal zijn scheelt weer een hoop tijd om flows te maken

afbeelding
afbeelding

1 Like

Probleem is dat het uitlezen van de batterij in de meeste devices simpelweg niet accuraat is (op HUE en een andere enkeling na). Exact wat je hebt waargenomen. Daarom lijkt het mij niet zo nodig dit overzicht te hebben aangezien je er niet veel wijzer van wordt. “Onder 20%” melding is daarmee voldoende en doe je met de screenshot uit de 2e post. Per device kun je de batterij warning dan nog aanpassen naar een percentage waar jij vrolijk van wordt.

Oké ik ga het zo instellen thanx !

En ik ga er (nog) geen tijd in steken, tenzij er concrete wensen zijn.

Oke ja mij lijkt het perfect als je dan die battery app als trigger kunt gebruiken dat als een batterij nivau veranderd is, en dan als hij zoveel dat je zelf een percentage kiets of met stappen van 20 of 25 off dat je dat zelf in kan vullen. En dan dat je een pushnotificatie kan sturen met welkom welk apparaat het gaat en de status of homey het te laten zeggen.

En misschien dat je een grens kan instellen wat je zelf laag vind maar wel dat je er optijd bij bent en dat als je homey vraagt of er batterijen zijn die zwak zijn dat die de apparaten noemt die in de gevaren zonne zitten? Kijkt me wel lachen

Precies zoals @bvdbos aangeeft met zijn flow cards een paar Posts naar boven? Is allemaal al mogelijk.

@Rocodamelshekima Hoe maak ik 1 flow met: als een batterij van een willekeurig apparaat onder 5% komt, stuur push bericht met de naam van het device?

1 Like

ALS een sensor’s waarde is veranderd (accuniveau) EN waarde is minder dan 5% DAN send push met de “naam” tag in je bericht? Ik probeer trouwens niet je app onderuit te halen hoor, begrijp me niet verkeerd. :wink:

Nee, snap ik :slight_smile:.
Ik bouw ook liever niets, als de functionaliteit er al is.
Wist simpelweg niet of dit wel/niet al mogelijk is.
Of betekent dit nog steeds dat je per device een flow moet maken?

Dank voor je antwoord!