Batterij status sensoren

Dat is ook mogelijk maar hoeft niet.
Als je dat wel wilt moet je in de EN kolom even toevoegen EN naam=

Top! Goed om te weten.

Misschien dat ik dit ook even toevoeg als ‘tip’ in de app. Zie de vraag namelijk wel vaker voorbij komen.

Ok. Ik zal er een flow voor maken in de nieuwe, nog toe te voegen, flows categorie.

Ik heb hem zo gemaakt

Een apparaat onafhankelijke flow:


image

(Let wel, elke battery wijziging triggered deze flow)

2 Likes

Heb je voorbeeld hoe je deze maar 1x per dag kan krijgen

You could disable the flow in the ‘than’ part and enable the flow in an early morning ‘things to do, reset and start up flow.
image

I make use of de battery monitor

1 Like

En een voorbeeld gemaakt in de nieuwe categorie.

2 Likes

Kan geen Batterij kiezen bij mij mijn When trigger. Heb de Nederlandse taal.

Klopt. Je moet ook eerst kiezen voor “devices” en dan voor “sensor type” 'battery (zal wel apparaten én batterij zijn in het NL?):
image

Dat heb ik gedaan, maar bij mij is geen optie “Batterij” of zo

Misschien heel kort door de bocht, maar is het wel een device met een batterij? Misschien ook handig om even wat meeer details te geven?

Maar in de link boven jouw post staat duidelijk omschreven hoe het werkt. Omdat dat in het Engels is hier ook maar een klein stukje in het Nederlands dan:
Je klikt bij de ALS kolom op “apparaten” en dan op zoiets als “een sensors waarde is veranderd”
Als je dat gedaan hebt zit het kaartje al in je ALS kolom!
Daarna verschijnt er in de online flow editor op flow.homey.app aan de rechter kant een extra kolom waar je het type op kan geven. Klik op “type” en een dropdown menu verschijnt waar je “Batterij” kan kiezen.
In de mobiele app op je telefoon verschijnt het type onderaan. Klik weer op “type” en kies je batterij uit de dropdown.
Dus eerst het kaartje toevoegen, dan pas batterij kiezen als type!

Ik heb diverse Aqara motionsensors. Op ramen zitten die eigenlijk bijna nooit open gaan.

Als ik in Heimdall een sensor check laat uitvoeren voordat hij inschakeld zegt hij dan ook. dat die sensoren al 24 uur geen reactie hebben gegeven. Op die sensoren kan ik dan ook geen battery status zien. Ik heb het idee dat de sensor alleen de battery status door geeft als hij even geactiveerd is geweest. (en het liefst dus elke 24 uur een keer) maar om nou elke dag al me ramen open en dicht te moeten doen…

Is het misschien mogelijk op de 1 of andere manier. Om elke 24 uur die sensoren te laten aflopen door een bepaalde check? Zodat ze ook weer een soort van wakker worden.

In advanced settings kun je als het goed is ergens de wake-up periode instellen. Als je die op 23 uur zet wordt de actuele status dan elke 23 uur doorgegeven, ook als er geen event is geweest.

Kleine opmerking van mijn kant, ook ik kom “batterij” niet tegen. Bij mij is dat denk ik vertaald naar accuniveau, klopt dat?

image

1 Like

Dat is correct!

1 Like

Super fijne flow, heb hem direct toegevoegd!

Alleen je bericht ‘elke batterij wijziging triggered deze flow’ baart me een beetje zorgen aangezien ik 10+ batterij gedreven apparaten heb zoals sensoren, switches en een stofzuiger, de flow gaat dus vaak ‘van start’ kost dit niet teveel werkgeheugen? (Of zijn deze zorgen voor niets?)

Is er een manier om slechts 1 keer per dag het batterij niveau te controleren

Hoor graag van je (of iemand anders ;-))

@HarriedeGroot
Is het ook mogelijk om het accuniveau van je telefoon of een tablet uit te lezen door Homey via je app?
Misschien kan hij iets via de Homey app op mijn mobiel of door het installeren van een appje op de telefoon die aan Homey/jouw app rapporteert?

Of misschien heeft iemand anders een idee hoe dit mogelijk zou zijn?