Bedienen inbouwspots via centrale unit in meterkast

Ik zou graag mijn inbouw spots willen gaan bedien met Homey.

De aansluitingen van inbouwspots komen centraal bij elkaar in de meterkast.
Het zijn ongeveer 8 verschillenden aansluitingen.
Dit betekent dat er aan/uit schakelaars moeten gaan communiceren met de nog te definiëren unit in de meterkast waar de aansluitingen van de spots per groep op aan gesloten zijn.
Ik vind de coolcam shakelaars zelf erg mooi
https://www.robbshop.nl/wandschakelaar-dubbel-z-wave-plus-neo-coolcam?gclid=Cj0KCQjwh8jrBRDQARIsAH7BsXfEBdrzF1IvyxJfTmcH0yId59QmFjh_-wMiWaR8u7FKtFCgu9ORtvQaAsx0EALw_wcB

Maar eigenlijk zou ik liever een keuze willen maken van het merk livolo:
https://www.livolo.nl/search/?search=wifi omdat je hier meer keuze hebt in het samenstellen van de raampjes en behuizing. Maar ik begrijp dat deze niet worden ondersteund door Homey.

Heeft iemand van jullie een advies hoe dit gaan te maken

  • Welke Unit in de meterkast moet komen die per groep kan schakelen en dimmen
  • Hoe kun je met een aan en uit schakelaar, die communiceert met de unit in de meterkast een lamp aan en uit kan schakelen maar ook moet kunnen laten dimmen

I did make some new wall outlets, plugged in smart plugs (zigbee and zwave)and voila you can choose your wall switches. This was the most easy way for me to do.

Ik heb een paar extra stopcontacten gemaakt, wat slimme stekkers erin en voila. Je kan daarna je eigen schakelaar uitkiezen. Voor mij was dit de makkelijkste manier.

The only thing whats missing is the dim function

Dutch in English section and English in Dutch section. Make a choice plz.

Zoiets als dit? Dimplugs

Als je er hue ledlampen of andere merken erin zet heb je zelfs geen dimschakelaar nodig.

klopt maar er moeten ongeveer 50 spots bediend worden en dan wordt het wel een kostbare aangelegenheid

Ik ga ervan uit dat meerdere spots tegelijk kunnen worden bediend. Er komen denk ik een aantal draden uit in de meterkast?

De aansluitingen van div groepen spots komen centraal in de meterkast.
Ik heb nu een qubino flush dimmer op 1 van de groepen aangesloten.
Maar ben eigenlijk niet helemaal tevreden het werkt een beetje plakkerig. (signaal overdracht)
En om 8 van die kleine qubino units in de meterkast te bouwen komt ook wel heel erg knutselig over.

Dutch it is, I’ve moved this thread to the Dutch Forum.

1 Like