Beginnersvragen, Hue met V1 bridge

Hoi,

Heb sinds gisteren een Homey Pro en ben nu voorzichtig mijn eerste stappen aan het zetten om wat apparaten toe te voegen.

Eerste probleem/uitdaging waar ik tegenaan loop is het toevoegen van mijn lampen, heb daar wat vragen over waar ik tot nu toe zelf geen antwoord op heb kunnen vinden:

Ik heb de V1 bridge, met 2 lampen en 2 de Philips Bloom. Als ik het met de Athom-app probeer, vindt hij de bridge niet. Heb 1 lamp gereset (Bloom) en die los geprobeerd toe te voegen aan de app waar geen bridge voor nodig is. Die vinden elkaar ook niet.

  • Kan de Athom-hue app nog steeds wel overweg met de ronde v1 bridge?
  • Zo ja 1: wat doe ik fout
  • Zo ja 2: kunnen de lampen dan ook via de Homey en Google Assistant met stem bediend worden? Of heb ik daar sowiezo Bridge V2 voor nodig om da te kunnen laten werken?
  • Zo nee: mis ik een stap om een losse Hue-lamp te connecten met Homey?

Heb dus een Homey Pro, v5.0.4

Alvast bedankt voor de hulp!

Helemaal duidelijk voor de eerste 2 delen, dank je! Ik had de hoop dat de Homey dat gat op zou vullen, niet dus.

Klopt en die gebruik ik ook om de losse lamp te connecten, zonder succes

Ik snap dat Homey er niets aan kan veranderen, maar het zou kunnen zijn dat ze er een oplossing voor kunnen bieden. Dit klinkt als een soort van verwijt, maar zo is het niet bedoeld.

De Bloom had ik al gereset met de Dimmer Switch, maar dat levert dus niets op. Morgen eens proberen met een ‘gewone’ Hue-gloeilamp, kijken of dat wel werkt…

De white ambiance lampen kan ik zonder problemen toevoegen, het principe werkt dus. De Bloom en de Aura lampen werken dus helaas niet, wat ik ook doe in de “Philips Hue, without the Bridge” app. Gereset met de dimmer switch, stekker eruit en er weer in, maar herkennen ho maar…

Heb ook mijn bridge een keer gereset, maar die vindt geen enkele lamp meer, gaat lekker dus :sob: :laughing:

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Hue lampen toen ik met Homey begon, ik heb toen via marktplaats een V2.1 bridge voor nog geen 20 euro gekocht, en sindsdien geen problemen meer gehad. Voordeel vond ik persoonlijk dat ik ook nog steeds de Hue app gewoon kan blijven gebruiken om alles goed te installeren en te bedienen. En daarna heb ik al mijn lampen in Homey gezet met de Hue met bridge app en nu kan ik ook alle lampen bedienen (flows) vanuit Homey en met stem via GA.

Net gedaan, helaas geen ander resultaat dan eerder beschreven

Ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen dan, al zijn ze nu echt niet zo goedkoop te krijgen als jij omschrijft. Wel weer een extra uitgave bovenop de Homey Pro. Maar goed niemand heeft gezegd dat het goedkoop was… :upside_down_face: :wink:

Ondertussen een nieuwe bridge in huis en alle lampen kunnen toevoegen via de Athom-Hue app. Heb ook inderdaad de setup en toewijzingen in de Dimmer Switch gewoon via Hue laten lopen zodat dat blijft werken als voorheen.
Dank!