Bereken numerieke variabele

Ik heb een Ikea Tradfri LED paneel en een afstandbediening. Het paneel kan slechts aan één ZIGBEE device gekoppeld worden dus de communicatie tussen de afstandsbediening en het paneel verloopt via Homey met flows. Aan/uit en dimmen gaat prima, maar het instellen van de kleur luikt niet zoals ik wil. In de flow kan ik alleen kiezen om een kleurinstelling te kiezen tussen 0-100% (eqv 0-1). Maar ik wil dus de waarde van de temperatuur instellen met stappen van 10% (0.1) op basis van de op dat moment ingestelde waarde van de kleur van het Led paneel. Niet moeilijk zou je verwachten…

Ik wil de temperatuur van het paneel instellen aan de hand van een numerieke variabele. (if var LampKleur changes then…) dit gaat prima als ik handmatig de variabele invul . Het berekenen van de variabele lukt echter niet met een flow als de kleurknop op de afdtandsbediening wordt ingedrukt. De berekening stelt de nummerieke variabele niet in, maar wist deze telkens. Ik gebruik de bereken optie in de DAN sectie, maar deze levert een text variabele op terwijl in de uitleg toch echt staat dat een berekening uitgevoerd kan worden. Kun je wel in een flow een numerieke variabele instellen op basis van een berekening?
image

Thx!

Peter

Ik zou, net als de tip al aangeeft, dubbele accolades gebruiken.

Hahaha, zo simpel kan het dus zijn. Maar wel een verbeterpuntje voor de uitleg onder de (i) dan voor de developpers van Homey": “accolades” voor de duidelijkheid veranderen in"dubbele accolades". Ik meen mij te herinneren dat accolades in de wiskunde een verzameling aangeven en dubbele accolades in de wiskunde, tsja nog niet als zodanig ervaren. Maar met bijv. haakjes is er geen verschil in de uitkomst tussen (1x1) en ((1x1)).
Thx!

Hoe duidelijk wil je het hebben? Staat zelfs een voorbeeld bij

1 Like

Ik probeer een counter te maken voor het afspelen van een alarm als het traphekje open staat.

Hij schiet van de begin waarde (=10), meteen naar -2 bij het uitvoeren van deze simpele flow.
image

En bij deze schiet de waarde naar -1.1:
image

Ik wil gewoon dat de waarde met 1 afneemt. Dus van 10 naar 9, enz
Iemand een idee wat ik fout doe?

Wat is de hele flow?

Ik heb m even uitgekleed om te testen, dus dat was werkelijk de hele flow :wink:

Ik kan het probleem niet reproduceren:

Na eerste keer:

Na tweede keer:

Probleem gevonden!
De Countdown timer had de zelfde naam :sweat_smile:

Bedankt voor het meedenken @robertklep