Verlichting dimmen met dimschakelaar / betterlogic?

Ik heb her en der in huis wat Tradfri lampen en andere dimmers. Ik wil graag mijn verlichting met een wanderzender kunnen dimmen. Dwz; de knop langdurig indrukken dat dmv betterlogic de lamp dimt of feller zet.

Ik heb allerlei onderwerpen al afgestruind en geprobeerd, maar ik krijg hem niet aan de praat! Is of kan iemand een simpele uitleg maken hoe ik dit kan instellen? :relieved:

Je geeft niet aan wat je geprobeerd hebt, zo is het moeilijk te vertellen wat er mis gaat.
maak eerst b.v. een paar flows om te zien of je knop signalen werken:
flow-1 knop 1x ingedrukt - Homey zegt “1 keer”
flow-2 knop 2x ingedrukt - Homey zegt “2 keer”
enz. tot je alle gewenste “knop” functies onder de knie hebt,
daarna ga je daarmee aan de slag om je lampen te laten luisteren naar deze commando’s.

Sorry! De schakelaar werkt en draait al. Mijn vraag iets specifieker:
Ik heb een 8-knops schakelaar die per knop de trigger 1x drukken, 2x drukken of ingedrukt houden heeft. Ik schakel op dit moment een Tradfri lamp in of uit door middel van 1x drukken.

Ik wil nu via het ingedrukt houden van een knop (1) de lamp dimmen (en op de andere knop (2) feller zetten). De lamp van Tradfri kent helaas de functies aan, uit, aan/uit of dim naar een waarde.

Nu dacht ik de waarde van de lamp te kunnen wijzigen. Dat wilt zeggen dat als de lamp staat op waarde 0.20 en ik de knop ingedrukt hou dat hij per 0.05 dimt of juist feller wordt…!

Kijk hier eens naar:

transitions app is blijkbaar erg handig voor dit soort toepassingen (ik spreek niet uit ervaring)

Better logic simpele uitleg?! In 99 vd 100 gevallen niet nodig, standaard homey logic in meeste gevallen meer dan voldoende.

Simpel genoeg?! :laughing:

Ik kom er niet uit helaas ):