Bevestigingsvraag

Ik ben in bezit van een homey zonder microfoon. Nu zie ik hier vaak dat mensen hun homey een bevestingsvraag laten stellen en daar dan een antwoord op kunnen geven.

Is dit ook mogelijk in combinatie met Google home? Of heb ik pech dat ik de nieuwere microfoonloze homey heb?

De bevestingsvraag via telefoon kan ik wel krijgen. Maar zou graag ook via spraak ja of nee willen antwoorden op ‘of de radio aanmoet’ of iets dergelijks.

Bedankt

Zelf nog nooit gebruikt, maar als je een testflow aanmaakt weet je het zo. Tenzij je natuurlijk geen Google Home (Mini) hebt…

hoe had jij zon test flow in gedachten dan?

De vraag van Homey (yes or no) komt via Google Home. Maar aangezien ik een microfoon heb (en die verplicht aan moet staan als ik een ASK kaart gebruik) weet ik niet zeker of mijn antwoord nou via Google Home of de mic van Homey terug gaat.

Ik krijg een uitroepteken voor mijn “dan” kaartje met de testvraag: moet de lamp aangezet worden? Hier voor heb ik het kaartje vraag om bevestiging gebruikt in de spraak.

Hoe komt jou vraag trouwens via de google home?

Lees nu trouwens dat dit kaartje, vraag om bevestiging totaal niet werkt met de homey 2019. Omdat er geen microfoon in zit.

Geen idee, als ik “test” druk komt de vraag terug via Google Home.

Staat me iets van bij dat het dan gewoon via Google Home gaat. Als je nou gewoon exact in je flow zet wat er in mijn voorbeeld staat en dan op “test” klikt?

En als je in de “dan” kolom homey iets laat zeggen gaat dat dan ook via de google? Want dat krijg ik te horen via homey

Gebeurd er niets En komt er een uitroepteken voor het vraagkaartje yes or no te staan

Dan heb ik geen idee. Misschien iemand anders?

Dan moet je die flow eens in de online flow editor bekijken, als je daar met de cursor over dat vraagteken heen hovert krijg je wellicht meer informatie.

Geprobeerd maar er komt inderdaad de melding te staan dat de microfoon niet enabled is… oftewel ik heb pech met mijn homey 2019 zonder microfoon. Er zou een oplossing voor bedacht moeten worden in combinatie met Google home

En als je nou gewoon de kaart “enable microfoon” laat uitvoeren? Wat zegt ie dan?

En waar kan ik dat kaartje vinden dan?

Op dezelfde plek waar je de spraak kaartjes kunt vinden? Ik gebruik engels, dus geen idee hoe die op z’n hollands heten…

Ik kies “add card” in de “Then” kolom en als het menu opent type ik “Speech”

Ik kan geen kaartje vinden met microfoon enabled of iets dergelijks

Hmm, ja, dan wordt het inderdaad lastig en gaat het niet werken…

Dan zal het bij mij dus wel over de mic van Homey zelf werken en niet via de Google Home.

Erg jammer… zou mooi zijn als google vragen kon stellen die hij dan homey kan laten uitvoeren

als een alternatief, je kan altijd een berichtje naar je mobiel laten sturen met een bevestigings vraag.

Die had wel al gevonden. Alleen dan heb ik nog mijn mobiel in me hand. En zou graag zo automatisch mogelijk alles laten gaan.