Bewegingsmelder Ring en lamp voordeur

Hallo, ik ben nog wat aan het puzzelen met de Ring deurbel en schakelaar van de lamp bij de voordeur.

Mijn idee is om bij het detecteren van beweging door mijn ring deurbel de lamp aan te zetten (fibaro switch) en na 300 sec weer uit te zetten (via zandloper). In mijn flows heb ik de volgende configuratie die helaas niet werkt. De lamp gaat wel aan maar ook direct weer uit, ik denk dat ik de zandloper timer (countdown app) niet goed heb geconfigureerd. Zijn er suggesties of tips? Heel hartelijk bedankt ! Mijn flows:

Flow 1
Als beweging gedetecteerd door ring
En tijd is na 19:00u
Dan schakelaar fibaro aan

Flow 2
Als bewegingsmelder ring uit
Dan draai nieuwe zandloper om met timer 300 en
Start flow 3

Flow 3
Als specifieke zandloper is leef
Dan zet fibaro schakelaar uit

Bij flow 2 hoef je 3 niet te starten, die start vanzelf als je zandloper leeg is. Door hem te starten in flow 2 doe je de lamp gelijk weer uit dus dat maar weghalen.

Word nu de zandloper ook opnieuw gestart als er binnen de 300 seconden weer beweging word gedetecteerd of gaat hij sowieso uit na 300 seconden?

Die gaat uit ja. Maar hier staat een leuk voorbeeld. Hier heeft al eens iemand over nagedacht :wink:

2 Likes

Dank je. Ik dacht al dat ik iets dan bij mij te veel had gedaan. Maar was niet zo.
Als er weer word getriggerd stopt mijn timer en begint later weer opnieuw.

Daar heeft hij echt goed over nagedacht. :wink:

1 Like

Top tips, is gelukt om het goed in te stellen, veel dank!

1 Like

Of je maakt een aparte zone voor Ring/lamp voordeur en werkt met zone-activiteit… Werkt perfect in 2 flows zonder extra apps :slight_smile: