Bosch-Siemens Home Connect

Goedemorgen fans van de Homey !

Ik ben redelijk nieuw met de Homey, en niet super handig… maar redt me er aardig mee ! :slight_smile:
Ik heb een afzuigkap van Siemens ( LR97CAQ50/02 ) en een kookplaat van Siemens ( EH877LVV5E/01 )

De afzuigkap is te vinden in de Bosch-Siemens Home Connect app van de Homey, maar de kookplaat helaas niet. Nu kon ik ze beide wel vinden in IFTTT en was het in principe ook opgelost. Ik wou namelijk dat de afzuigkap aan ging wanneer de kookplaat actief werd. En ook de verlichting schakelen etc. Nu er betaald moet worden voor IFTTT probeer ik dit anders op te lossen en kom er achter dat de verlichting van de kookplaat niet te bedienen is met de Homey. En aangezien de kookplaat niet te vinden is in de app… kan ik ze dus niet koppelen met mijn Homey.

Mijn vraag is : Kan ik ergens een verzoek doen dat de kookplaat en de licht functie van de afzuigkap worden toegevoegd aan de app ? Of kan ik er achter komen dat deze functies misschien in een volgende update oid zitten ?

Ik hoor het graag ! en ik hoop dat ik dit topic juist heb geplaatst !

Groeten Erwin

Is dit niet gewoon in te stellen in home connect. Apparatuur die je hebt heeft cook connect en Siemens geeft aan dat je in de app kunt instellen wat er moet gebeuren. Lichtstand en afzuigstand.

Hoor graag of dat werkt, zelf ook op zoek naar dit systeem voor een nieuwe keuken

De app is een app ontwikkeld door Athom zelf. Je kunt dus het beste een email droppen op support@athom.com of via de support ticket site: https://support.athom.com/hc/en-us/requests/new.

Je kunt in de app van Siemens zelf wel een koppeling maken tussen de kookplaat en de afzuigkap. Dan kan je de afzuigkap bedienen met toetsen op je kookplaat. Je kunt ook de verlichting aan/uit zetten vanaf je kookplaat. Maar die is standaard altijd 100%.
Maar bij gebruik kookplaat automatisch afzuigkap/verlichting aan is niet mogelijk… ( dit deed ik via IFTTT )