Bosch vaatwasser aanzetten met flow

Ik wil mijn Bosch vaatwasser aan laten zetten met een flow.
Namelijk zodra ik ga slapen gaat de vaatwasser aan, dan hoor je hem niet en smorgens klaar dan kan de deur open.

Op de vaatwasser moet je een functie activeren met remote start, daarna kan ik met een test flow de vaatwasser starten. Tot zover geen probleem.

Echter de vaatwasser gaat na 10 of 15 min vanzelf uit, dan werkt de flow niet meer.

Vanuit de originele home connect app kan de vaatwasser op afstand ook ingeschakeld worden, waarna de remote start functie weer gewoon werkt.

Alleen vanuit Homey kan ik de vaatwasser niet inschakelen…

Ik zie helaas zo snel geen setting waar ik de vaatwasser langer mee aan kan laten staan.

1 Like

Wat bedoel je. Stopt het programma?

Wellicht handig om he flow te delen.

Kun je laten zien wat je wel ziet in het kaartje van de vaatwasser in de “THEN” kolom?

1 Like

Zoals ik het lees gaat de vaatwasser slapen na 15 minuten en kan Homey er niet meer bij maar de orginele Bosch (Home Connect) app wel?

Dat is niet zo veel…

Stop the active program
Start program

Daar hoopte ik dus te vinden iets van power on dishwasher…

Ja klopt, met de originele app op mijn phone kan ik de vaatwasser aan zetten, technisch kan het dus allemaal.

Dan kun je alleen de maker van de App vragen deze functie toe te voegen, vrees ik.

Of misschien iets met een GET request ofzow?

Wellicht is dat een optie.

Dat gaat net even buiten mijn kennis gebied icm met Homey.

wat doet de vaatwasser als je de stroom eraf haalt en dan weer erop? gaat hij dan ook weer aan? of blijft hij dan in sleepmodus?
indien hij aan gaat, kun je dan alsnog de flow starten? Dan zou je ook met een slimme stekker de vaatwasser uit en aan kunnen doen en dan pas de flow starten.