Broadlink in homey

De Broadlink RM Pro met app zit nu in homey. Maar Homey vraagt uiteraard om een opdracht.

In broadlink zitten al opdrachten voor de Ziggo Next. Maar hoe krijg ik dat nu in homey?

Inderdaad, ik zie het :slight_smile: maar helaas wel in Engels. Dus voor mij puzzelen. Want zo snap ik niet alles. Maar goed, weer een uitdaging.

Heb ook de app in Homey gezet en apparaat toegevoegd. Maar wanneer ik “leer ir commando’” indruk gaat er op de RM3 mini geen ledje branden en leert deze niets.
Iemand hier een oplossing voor?

Homey versie 3.2.0

Groet,
Fred

In welke app van Broadlink heb je het apparaat aangemeld? Heb begrepen dat het alleen werkt wanneer de oude e-control app wordt gebruikt.

Dank je wel Peter. Heb de RM3 mini opnieuw aangemeld met de oude e-control app en nu leert hij wel IR commando’s.

Groet, Fred

1 Like

Top!

Net als wel meer gebruikers heb ik de hoop op IR opgegeven en besloten een Broadlink aan te schaffen zodat ik ook mijn audio (Harman Kardon) kan aansturen. Vermoedelijk iets te enthousiast heb ik de RM4C gekocht maar het lijkt dat deze nog niet ondersteunt word. Ik heb al van alles geprobeerd om hem wel te vinden als apparaat maar zonder succes.

Zijn er al gebruikers die ook een RM4C hebben en deze met succes hebben gekoppeld of moet ik wachten tot, hopelijk snel, deze word toegevoegd aan de lijst met ondersteunde apparaten?

Het voelt een beetje onlogisch om de RM4C in de kast te zetten en nog een RM3 te kopen maar als het niet anders kan dan is dat toch een overweging.

Gebruik je de oude e-control app van broadlink om je apparaat eerst te registeren? Dit moet wel, want met de nieuwe app ziet de homeyapp ze niet

Dat is een goed punt, ik was begonnen met de oude e-control app maar dat werkte niet lekker tussen apparaat en app (nog voordat ik hem aan Homey probeerde te koppelen). Toen ik zag dat er een nieuwe app bestond ben ik daarmee verder gegaan. Ik zal het nog eens proberen met de oude app en laat dit weekend even weten of dat de oplossing is voor de RM4C.

1 Like

Misschien gek maar ik werk ook met de nieuwe app ik heb de broadlink gemakkelijk kunnen koppelen en werkend gekregen op de braodlink app op homey. via homey alle 30 de commando’s in geleerd en getest en dit werk prima. 2 flows gemaakt die werken. nu wil ik een 2 dagen later verder gaan en nu kan ik bij een flow geen commando meet invullen. er staat geen resultaat. kan dit ook komen door de andere app? de commando’s staan toch in de broadlink app van homey opgeslagen?

Knipsel

Kijk eens in de e-control app en klik op het kruis rechtsboven en dan op device list. Als die op offline staat moet je je rm mini even opnieuw opstarten

Ik heb ondertussen de ICH app verwijderd en de Econtrol app geinstalleerd. de broadlink mini toe gevoegd. helaas kan ik bij de flows nog steeds niks kiezen. de broadlink mini is online.

En ook weer commando’s ingeleerd?

Ik heb net alle 30 commado’s weer opnieuw in geleerd. er stonden er 30 in (Max) en ik heb geprobeerd nog een commando in te leren. dit bleek gewoon te werken. in de commando lijst in de app waren alle namen het zelfde gebleven. maar in de flow kon ik in eens een “crm1” terug vinden.

alle namen in de commando lijst heb ik gewist en alles op nieuw ingeleerd. nu staan er weer 30 commando’s in die ik een naam moet geven. vreemd dat hij de commando namen wel onthouden heeft maar geen ingeleerde infrarood commando’s meer heeft.

alles lijkt na het opnieuw instellen weer te werken.

2 Likes

Lekker bezig😜

Ik heb net de RM mini 3 geïnstalleerd. Deze heb ik besteld omdat die werkt met de Homey. Ik had eerst de nieuwe app gedownload maar na wat reactie hier heb ik de oude app gedownload. De RM mini 3 weer gereset en met de oude app geprobeerd. De app stelt de RM mini 3 in maar daarna gebeurt er niks meer. Als ik in de lijst met Devices kijk zie ik hem ook niet staan. Meerdere keren geprobeerd maar werkt niet.
Daarna ook een keer geprobeerd met AP mode. Daar mee lukt het ook niet.

Ik kan hem wel vinden in mijn router met het iP adres. Maar als ik die invul in de Homey app krijg ik een foutmelding:

Als ik in de Homey de app configureer op eenheidsmode dan vind die hem wel maar dan kan ik er niks mee.

Kan iemand mij helpen?

Zeker!

Hier nog een die snakt naar de RM4c mini app…

Via broadlink zelf kun je een apparaat kiezen uit hun redelijk uitgebreide database en deze gebruiken om de apparaten te bedienen via hun app (via hun cloud)

Zou het niet veel mooier zijn om hier op aan te sluiten met een app voor de homey, dan hoef je niet iedere keer op een vervelende manier comando’s te leren e.d.

Hi all,

Ik heb de RM 4 pro en wat ik opmaak uit de comments van andere lijkt deze nog niet ondersteund? :slight_smile: Hebben jullie een idee wanneer deze zou worden toegevoegd? Dat zou top zijn!

Ik heb intussen contact gehad met Broadlink gezien ik ook in de e-control app het apparaat niet kon toevoegen. Ze gaven aan dat de RM 4 pro de e-control app niet gebruik gezien dit de oude app is en ik dus de nieuwe app moest gebruiken.

1 Like