Bubendorff rolluiken

Ja daar zat ik ook mee.
Ik dacht dus omdat ze wel via HomeKit werken, je ze dus ook met een koppeling met Homey kan bedienen.
Het gaat mij erom dat als we van huis gaan dat ze dan allemaal dicht gaan. Verder regel ik het via de Legrand app idd.
Hou ons op de hoogte aub.

Hallo Robert.
Ja dat zou mooi zijn.
Maar de vraag is. Hoe doe je dat?

  • Je installeert Home Assistant
  • Je stelt de Homekit Controller integratie in
  • Je gebruikt de Homey integratie of de MQTT Hub app om de koppeling te maken tussen Home Assistant en Homey

Geen van die stappen is triviaal, het is dus geen kant-en-klare oplossing :frowning:

ik heb de rolluiken binnen en ze hangen. mooi spul.
ik ben eens in de api gedoken en ik kan nu de rolluiken via https://portal.developer.legrand.com/ bedienen.
soort van. ik kan een stand uitlezen en die stand weer terug sturen.
dus open of dicht. niet laten zakken en stoppen met een knop.
het is iets :slight_smile: nu nog in de homey zien te krijgen maar dat wordt nog lastig.
de authenticatie ie op basis van een token die verloopt na een uur :confused:

nadeel is dat dit via de cloud gaat en niet rechtstreeks naar de idiamant module. maar misschien gaat dat ook nog lukken :slight_smile: wish me luck

Good luck😁

sorry jongens, ik geef het op.
ik heb geprobeerd om de de app te sniffen maar het is allemaal HTTPS en er zit een goede security in. ik krijg het niet voor elkaar om de handel te reverse engineren.

de api die ze hebben is nog niet 100% functioneel dus ook daar steek ik voorlopig geen tijd in.

Lukt dit ook niet met de YCH Control app?

is die nieuw? ik ga er naar kijken :+1:

ja, die doet het voor het rolluik.
voor de lamellen helaas niet maar dat werkte ook al niet via de api waar hij gebruik van maakt.