Buiten lamp laten branden tussen zonsondegang en zonsopgang met zonnestanden

Beste,

Ik ben deze week nieuw begonnen met Homey en de nodige Flows :slight_smile:
Ik heb een Hue setup met buiten lampen die tijdens de donkere uren op 10% zullen aangaan.
Indien de bewegingsmelder iets bemerkt zou deze de lamp naar 100% moeten laten gaan. Na 2 min gaat deze dan terug in de vorige positie (10% of uit)

Hiervoor heb ik 2 flows gemaakt.
Ene die de lamp laat branden tussen zonsondergang en zonsopgang en een 2de die de bewegingsmelder actie voor zich neemt en dan stopt met de 1ste flow.

Volgens mij zit het probleem ergens in de eerste flow. Hier heb ik al verschillende "card’s gebruikt, maar telkens is er toch iets dat net uiteindelijk niet doet wat het moet doen.
Deze flows doen bijna wat ze moeten … behalve is vandaag de lamp niet uitgegaan na zonsopgang.

Heeft er iemand al zo een Flow gemaakt?

De eerste flow loopt 1 keer per dag bij zonsondergang. De condities kun je verwijderen. Vervolgens een nieuwe Flow maken met When en zonsopgang waarin je de kaarten plaatst die nu bij Else van flow 1 staan (deze kunnen dan weg uit Flow 1).

hi,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Dus voor deze actie heb ik 3 flows nodig.
Ik heb ze dan zo aangepast.

Je tweede flow gaat waarschijnlijk niet werken.

Je trigger is nu “als de ochtend schemering begint” maar deze wordt nu tegengehouden door je ALS kaartje.
Als de ochtend schemering begint is het namelijk wel tussen ochtend schemering en zonsondergang.

Je kan dat ALS kaartje zoiezo verwijderen. Die heeft geen nut

Bedankt voor de tips.
Ik heb dus idd het een beetje te ver gezocht en getracht (in het globaal beeld) om bepaalde flows te hergebruiken.
Dus, voor dit onderdeel (en ook de rest) heb ik overal 3 flows gemaakt en geen verwijzingen meer naar andere flows. Nu werkt het zoals het moet.
@ Tasz … de flow werkte wel … maar het ALS kaartje kon gerust weg. Heb ik dan ook gedaan.

2 Likes