CALEX smart WiFi rgb lampen

Beste,

Heb een CALEX smart rgb WiFi lamp en gezien deze nog geen 10 euro kosten toch best een goede licht kwaliteit

Leuk om met goedkope producten te kunnen experimenteren
Mijn vraag is deze met Homey te koppelen.

Gr
M

Hoi Roy

Heb ook al eerder de zoekfunctie geraadpleegd maar kwam weinig recente dingen tegen.
Wel een future request uit 2019
Maar gezien je deze lampen best veel tegenkom toch een poging om hierin opnieuw een vraag te gaan uitzetten.

Groetjes

Je zou de tuya cloud app waarschijnlijk kunnen gebruiken, deze heb ik dit weekend gebruikt voor de Calex GU10 RGB en dat leek te werekn, helaas lijkt de Homey Tuya app alleen nog geen RGB te ondersteunen, heb reeds een feature request hiervoor gedaan, hopen dat de developer dat nog zou kunnen toevoegen

Hoi Chris,

Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Heb je op je telefoon gewoon de calex app en dan in Homey de Tuya app? Bij mij vind hij namelijk geen apparaten.

Gr. Gilbert

Op de telefoon kan je werken met de tuya of smartlife app, beide worden door de homey tuya app ondersteund (even in de advanced opties kiezen welke je gebruikt). Mogelijk werkt de calex app zelf ook hoor, volgens mij is dat gewoon een branded clone, ziet er nl vrijwel identiek uit.

1 Like

Ik ben ook lekker aan het freubelen met Calex lampen. Ik heb via Smart Life en de Tuya Cloud app een lamp weten toe te voegen aan m’n Homey. Maar helaas loop ik daarna vast op de meling dat het apparaat niet beschikbaar is. Ik krijg het niet opgelost. Iemand een idee?

Nevermind. Ik had te weinig geduld blijkbaar :sweat_smile:

(post deleted by author)

Hier ook wat geprobeerd, maar helaas, geen enkele app lijkt iets te doen.
Smart life heeft geen app voor de homey pro 2023.
Nog suggesties? Het zijn zeker erg leuke lampen!

Jawel: Tuya cloud App voor Homey | Homey

Dat is via de cloud; geen internet = geen smart life.
Daarnaast, smart life heeft een eigen applicatie, heeft niks met Tuya te maken en daarom heb ik ook geen gebruiker/wachtwoord voor die tuya cloud.

Zit er erg over te denken deze half werkende homey maar terug te sturen; tot zover alleen Fritz! en een EcoDim schakelaar kunnen verbinden, alle overige smart toestellen worden niet ondersteund of alleen via een ingewikkelde cloud-mogelijkheid na minstens 2 apps hiervoor te moeten gebruiken:

  • Enlighten
  • Mi-light
  • Voltcraft
  • Nedis

De homey is gewoon nog niet af, misschien volgend jaar eens bekijken…

Dat betekent niet dat er geen app is voor Smart Life voor Homey, alleen dat die app niet werkt zoals jij zou willen :man_shrugging:t3:

Er is ook een oplossing voor lokale access: Tuya App voor Homey | Homey
(maar niet komen klagen dat het ingewikkeld in te stellen is, TuYa houdt de local access API geheim dus het is noodgedwongen een hackerige oplossing)

“Tuya Smart App and Smart Life App are both official Tuya App. The only difference between the two is that the Tuya Smart App uses the Tuya logo and elements, while the Smart Life App removes all Tuya logo and elements” (bron)